عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد؛

صنایع برتر سال ۹۵

عصر بازار- صنعت بانکداری در سال جاری می تواند در گروه صنایع کم ریسک و پربازده بازار سهام قرار گیرد.

صنایع برتر سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حمیدرضا صفری، کارشناس بازار سرمایه در خصوص صنایع برتر بازار در سال جاری گفت: گروه پیمانکاری با توجه به پرداخت مطالبات دولت به این شرکت ها می تواند امسال بازدهی خوبی داشته باشند و برای سهامداران جذاب باشد.

    وی همچنین به صنعت بزرگ بانکداری اشاره کرد و افزود: این گروه با توجه به تحولات اخیر در گروه بانکی، احتمالا بازدهی خوبی خواهد داشت، علاوه بر اینها از گروه بانکی می توان به عنوان گروهی کم ریسک نیز نام برد.

    صفری به گروه خودرو نیز اشاره کرد و افزود: این صنعت با ریسک بیشتری نسبت به سایر صنایع مواجه است اما با توجه به قراردادها و خبرهای خوبی که از این گروه منتشر می شود می تواند یکی از صنایع با بازده بالا برای سال جاری باشد.

    وی درباره روند بازار سرمایه نیز با اشاره به تحولات سال گذشته و حذف ریسک سیاسی مذاکرات و تحریم ها از بازار گفت: بازار در سال جاری از شرایط مطلوبی برخوردار است و چشم انداز روشنی در سایه رفع تحریم ها و گشایش های سیاسی و اقتصادی برای بازار سرمایه وجود دارد.

    وی درباره نوسان های اخیر بازار سرمایه نیز با تاکید بر اینکه چنین افت و خیزهایی جزء ذات بازار است،گفت: با توجه به افق های روشن پیش روی اقتصاد کشور و به تبع آن بازار سرمایه، به طور قطع این بازار در دوره زمانی میان مدت و بلند مدت بازدهی خوبی را نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.

    وی همچنین به حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: از هفته های پایانی سال گذشته حضور کمرنگ این گروه در بازار آغاز شد اما هنوز تزریق نقدینگی های این گروه به بازار قابل لمس و تاثیر گذار نیست.

    صفری معتقد است در صورتی که فضای اعتماد و اطمینان در بازار سرمایه افزایش یابد سرمایه گذاران خارجی با آرامش خاطر بیشتر و حجم بالاتری از سرمایه وارد بازار سرمایه ایران می شوند.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به صعود و نزول های اخیر بازار گفت: سرمایه گذاران تالار شیشه ای نباید با نگاه کوتاه مدت وارد این بازار شوند و دنباله روی سفته بازان و نوسان گیران باشند؛ چراکه به طور قطع متضرر می شوند.

    وی به سرمایه گذاران توصیه کرد با نگاه میان مدت یا بلند مدت اقدام به خرید سهام کنند تا علاوه بر کاهش ریسک سرمایه گذاری از بازدهی خوبی نیز برخوردار شوند.

    صفری با تاکید بر اینکه نوسان گیری به روند بازار سرمایه لطمه می زند، افزود: سهامداران باید از صف های هیجانی دوری کنند و در فضای تحلیل و نگاه بنیادی اقدام به خرید یا فروش سهام کنند.

    برچسب ها