عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

ایران نباید مانند عربستان به نفت وابسته باشد

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید براینکه درآمد‌های نفت، اشتغال و توسعه پایدار برای کشور ایجاد نمی کند گفت: بزرگترین درآمدهای نفتی دنیا را عربستان درحالی دارد که بیشترین میزان بیکاری و نزول در اقتصاد را نیز در این کشور شاهد هستیم.

ایران نباید مانند عربستان به نفت وابسته باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم،محسن جلال پور  در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی درخصوص شرایط و الزامات اقتصاد غیر نفتی اظهار کرد: درصورتی که کشوربه این نتیجه رسیده باشد که اقتصاد را از نفت جدا کرده  و اقتصاد را متکی بر مردم و بخش خصوصی کنیم، باید دوره ای برای آن در نظر گرفت.

    وی افزود: اگر منابع نفتی بطور مستقیم به جامعه تزریق شود اشتغال و رشد اقتصادی و توسعه پایدار ایجاد نمی کند.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: درآمد های نفت اشتغال و توسعه پایداری برای کشور ندارد به طوری که بزرگترین درآمدهای نفتی را امروزعربستان درحالی دارد که بیشترین میزان بیکاری و نزول در اقتصاد را در این کشور شاهد هستیم.

    طیب نیا گفت:اگر روزی فروش نفت افزایش پیدا کرد باید افزایش درآمد حاصله را عاقلانه و در راه افزایش تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و بهبود شرایط بنگاه‌های اقتصادی مصرف کنیم تا در آینده بتوانیم اقتصادی بدون نفت داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: این منابع باید برای بهبود فضای کسب و کار و راه اندازی تولید هزینه شود زیرا داشتن نفت نعمت اما چگونگی هزینه کردن منابع نفت مهم تر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها