عصر خودرو

جزئیات فروش نفت به ۷ شرکت اروپایی؛

لیست جدید مشتریان نفتی ایران

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با بیان اینکه مذاکرات با هفت شرکت اروپایی برای امضای قرارداد جدید فروش نفت آغاز شده است، گفت: صادرات نفت ایران امسال به ۲ میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

لیست جدید مشتریان نفتی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری درباره مذاکرات جدید نفتی ایران به منظور امضای قراردادهای فروش و صادرات نفت خام، گفت: مذاکرات با مشتریان سنتی ک پیش از تحریم‌ها خریدار نفت ایران بوده اند، آغاز شده است.

    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه شرکت‌های شل و برتیش پترولیوم انگلیس از مشتریان نفت ایران بوده اند که گفتگوها برای فروش نفت آغاز شده است، تصریح کرد: قرار است در صورت توافق بخشی از نفت تحویلی به این دو شرکت در پالایشگاه های آفریقای جنوبی مورد مصرف قرار بگیرد.

    شرق اروپا بازار جدید نفتی ایران

    این مقام مسئول همچنین از ادامه مذاکرات با دو شرکت ویتول سوئیس و «او. ام. ال» مجارستان خبر داد و افزود: هنوز توافق نهایی حاصل نشده و درباره حجم فروش نفت به این شرکت ها عددی تعیین نشده است.

    وی همچنین با اشاره ادامه مذاکرات برای نهایی کردن قرارداد بلند مدت فروش نفت خام به دو شرکت انی و ساراس ایتالیا، بیان کرد: علاوه بر این، توپراش ترکیه از دیگر مشتریان سنتی نفت ایران است که مذاکرات برای افزایش فروش نفت به این پالایشگر ترک در حال انجام است.

    بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت قصد دارد بخشی از بشکه‌های نفت خام خود را به جای چین و حتی هند، راهی بازارهای نوظهوری در شرق اروپا کند تا بتواند دست‌کم در روزهای پرنوسان قیمت طلای سیاه در کنار متنوع سازی بازارهای صادراتی، به اهداف افزایش یک میلیون بشکه‌ای افزایش صادرات نفت کشور در دوران لغو تحریم‌ها جامه عمل بپوشاند.

    در طول چند هفته گذشته مذاکرات متعددی با شرکت‌های نفتی برای صادرات به کشورهای بلوک شرق اروپا انجام گرفته است به طوری‌که حتی اولین محموله نفت فروخته شده به شرکت لوک اویل روسیه توسط شرکت لیتاسکو روانه پالایشگاهی در رومانی شده است. 

    علاوه بر رومانی تاکنون شرکت‌های مختلف نفتی از سوئیس همچون «گلنکور»، «ویتول» و «ترافیگورا»، «او ام ال» مجارستان، «او. ام. وی» اتریش، یک پالایشگاه نفتی در جمهوری چک و حتی کشورهایی از لیتوانی، لهستان، اسلوونی و صربستان مذاکراتی را برای امضای قراردادهای تک محموله و بلند مدت نفت آغاز کرده اند.

    افزایش صادرات نفت به 2 میلیون بشکه

    قمصری با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌توان عددی درباره احجام فروش نفت به شرکت ها اعلام کرد، یادآور شد: پیش بینی می‌شود حجم صادرات نفت خام ایران تا پایان سال 2016 میلادی با امضای قراردادهای جدید به دو میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

    در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت هفته جاری در حاشیه گفتگو با «میگل آریاس کانته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران از امضای قرارداد فروش ٧۰۰ هزار بشکه نفت به کشورهای اروپایی خبر داده و گفته است: برخی از این قراردادها تاکنون هنوز عملیاتی نشده است.

    پتروناس مالزی مشتری جدید نفت ایران

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین از پتروناس مالزی به عنوان یکی دیگر از مشتریان سنتی نفت ایران یاد و خاطرنشان کرد: این شرکت مالزیایی هم مذاکراتی را با شرکت ملی نفت ایران برای امضای قرارداد جدید فروش نفت آغاز کرده است.

    «ایخال عبدالرحمان» نماینده شرکت پتروناس مالزی پیشتر از آمادگی به منظور ازسرگیری واردات روزانه 50 تا 60 هزار بشکه نفت از خبر داده و تاکید کرده بود: دور جدید فعالیت‌ها بین پتروناس و شرکت ملی نفت ایران آغاز شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها