عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

با شکست مذاکرات دوحه تعادل بازار تا اواسط ۲۰۱۷ طول می‌کشد

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پیش نویس توافق دوحه را برهم زدند گفت: درها برای رسیدن به توافق بسته نشده اما روسیه مثل گذشته خوشبین نیست.

با شکست مذاکرات دوحه تعادل بازار تا اواسط ۲۰۱۷ طول می‌کشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه پس از نشست به خبرنگاران گفت: پس از آنکه عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس با توافق در زمینه مهار تولید بدون حضور تمام اعضا از جمله ایران مخالفت کردند، مذاکرات بی‌نتیجه ماند.

    ایران که با تثبیت تولید نفت خود مخالفت کرده در نشست روز گذشته در دوحه حضور نداشت.

    ایران در حال احیای صادرات خود پس از تحریم‌های بین‌المللی است و هرگونه محدودیت در تولید نفت خود را قبل از رسیدن به سطح تولید روزانه چهار میلیون بشکه‌ای قبل از تحریم‌ها رد کرده و پیوستن به طرح فریز نفتی را مضحک خوانده است.

    الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه از عدم حصول توافق در نشست دوحه ابراز تعجب کرد.

    نواک افزود: مقامات عربستان، قطر، ونزوئلا و روسیه که تلاش برای فریز نفتی در سطح فوریه را شروع کرده بودند در زمینه پیش‌نویس یک توافق در روز شنبه سازش کرده بودند، اما برخی کشورها درست قبل از نشست اصلی در روز یکشنبه موضع خود را تغییر دادند که به بحث‌های داغ و نفس‌گیر در نشست منجر شد.

    جیسون بوردف مدیر مرکز سیاست انرژی جهانی در دانشگاه کلمبیا و یکی از مقامات کاخ سفید می‌گوید: این حقیقت که عربستان مانع توافق شده نشان می‌دهد که چقدر سیاست نفتی تحت تاثیر مناقشه ژئوپلتیک کنونی با ایران قرار دارد.

    نوواک در یک کنفرانس خبری پس از مذاکرات گفت: فریز نفتی می‌توانست تعادل مجدد بازار را ظرف شش ماه سرعت ببخشد امری که احتمالا اکنون تا اواسط 2017 طول خواهد کشید.

    بیژن زنگنه وزیر نفت ایران روز شنبه تاکید کرد: در گفت‌وگوهای دوحه شرکت نمی‌کند و هرگونه توافقی را که به مثابه تحریم‌های خود خواسته باشد امضاء نخواهد کرد.

    وی افزود: درها برای رسیدن به یک توافق هنوز بسته نشده اگرچه روسیه همانند گذشته در این زمینه خوشبین نیست.

    براساس پیش‌نویس توافق منتشر شده در دوحه متوسط تولید نفت روزانه کشورها در هر ماه باید تا اکتبر(مهر) بالاتر از سطح ثبت شده در ژانویه نمی‌رفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها