عصر خودرو

وزیر حمل و نقل فرانسه:

قرارداد ایرباس هنوز نهایی نشده است

عصر بازار- وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه با بیان اینکه کشورش به تعهدات خود در قبال ایران پایبند است، گفت: در حال حل مشکلات باقی‌مانده هستیم و شرکت‌های آمریکایی هم برای مذاکره به ایران آمده‌اند.

قرارداد ایرباس هنوز نهایی نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، «آلن ویدالیس» امروز در نشستی خبری که به مناسبت دیدار هیات اقتصادی فرانسه با وزیر راه و شهرسازی ایران انجام گرفت، در پاسخ به پرسشی درباره پایبندی فرانسه به تعهداتی که با ایران دارد با توجه به فشار کشور آمریکا که برخی از این قراردادها را با کندی روبرو کرده است، گفت: به طور حتم ما به تعهداتی که به ایران می‌دهیم، پایبند هستیم و به آن عمل می‌کنیم؛ بخصوص پس از جو گرم و صمیمانه‌ای که بین دو کشور برقرار شده است.

    وی افزود: البته یکسری مقررات بین‌المللی وجود دارد که باید اجرایی شود اما توافقات پس از برجام نشان داد که ایران علاقه دارد تا در صحنه‌های بین‌المللی نقش خود را ایفا کند؛ به همین جهت ما در حال حل مشکلات باقی‌مانده هستیم و تا آنجایی که می‌دانم شرکت‌های آمریکایی هم به ایران آمده‌اند.

    وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه با بیان اینکه تاکنون گفتگوهای دوجانبه و صمیمانه‌ای میان دو کشور انجام شده است، اظهار کرد: از شرکت‌های فرانسوی خواستیم تا طرح‌هایشان را در ایران معرفی کنند و هم‌اکنون این طرح‌ها به جمع‌بندی رسیده و همکاری بین دو وزارتخانه برقرار شده است.

    وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه با اشاره به اینکه کشور فرانسه به تعهدات خود در قبال ایران پایبند است، گفت: در حال حل مشکلات باقی‌مانده هستیم؛ ضمن آنکه شرکت‌های آمریکایی هم برای مذاکره به ایران آمده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه پس از تفاهمنامه‌ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران در ژانویه 2016 در پاریس به امضا رسید ما خوشحالیم که تاکنون چندین برنامه پیش رفته است، گفت: تفاهمنامه‌ای برای برگزاری ورک‌شاپی، آموزش هوانوردی بین ایران و فرانسه به امضا رسیده همچنین توافقنامه‌ای هم در مورد هواشناسی بین دو کشور وجود دارد.

    وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه ادامه داد: ما برنامه‌هایی برای راه‌اندازی وسایل حمل و نقل هوشمند در شهرهای بزرگ داریم و از مشارکت زیاد شرکت‌های فرانسوی در ایران بسیار خوشحال هستم.

    ویدالیس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شرکت‌های فرانسوی پروژه‌های زیرساختی خود را در ایران در سال‌های آینده ادامه دهند، اظهار داشت: از جمله پروژه‌های مهم شرکت‌های فرانسوی در ایران بازسازی فرودگاه‌ها است همچنین پروژه‌های دیگری وجود دارد که اطلاع‌رسانی آن را بر عهده شرکت‌ها می‌گذارم.

    وی با اشاره به اینکه البته همچنان مشکلات بخصوص در زمینه بانکی وجود دارد، افزود: اما مهم این است که سفارش‌دهندگان و مسئولان ایرانی و طرف فرانسوی مصمم هستند تا هر چه سریعتر مشکلات را رفع کنند.

    وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه به همکاری مدرسه هوانوردی فرانسه و ایران اشاره کرد و گفت: تامین هزینه‌های مالی و کمک به ایجاد شرکت‌های متوسط و کوچک هم از جمله اهدافی است که در این مذاکرات پیگیری می‌کنیم.

    ویدالیس در خصوص مذاکرات بین ایران‌ایر و ایرباس اظهار داشت: مذاکراتی انجام شده هر چند که این مذاکرات بسیار طولانی بود اما توافق اولیه صورت گرفته و در حال نهایی شدن است و فکر می‌کنم که در چند هفته آینده و حتی کمتر از این زمان، این توافق نهایی شود.

    وی در مورد همکاری آلستوم با ایران هم گفت: توقعاتی وزیر راه و شهرسازی از این شرکت داشت و ما مذاکراتی را در این خصوص با شرکت آلستوم هم داشتیم و امیدواریم که کارها به زودی اجرا شود.

    وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه در خصوص اینکه بخشی از تجهیزات ایر‌باس، آمریکایی است و برای فروش به ایران مجوزهای لازم را دارد یا نه؟ گفت: بیش از 10 درصد از تجهیزات ایرباس، آمریکایی است و ما برای فروش به ایران نیاز به مجوزهای این کشور داریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها