عصر خودرو

در معاملات امروز ثبت شد؛

افزایش حجم و ارزش معاملات

عصر بازار: در نتیجه معاملات روز جاری بیش از ۶۴۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال در ۴۱ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

افزایش حجم و ارزش معاملات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران حجم و ارزش معاملات رشد کرد.

    همچنین در این روز شاخص بورس متاثر از افت قیمت نمادهای ملی مس، پتروشیمی پردیس، کشتیرانی، هلدینگ خلیج فارس، بانک صادرات و ایران خودرو 299 واحد افت کرد و به عدد 66 هزار و 530 رسید. این در حالی بود که نماد ارتباطات سیار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.

    در این روز شاخص آزاد شناور 420 واحد منفی شد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 261 و 347 واحد افت کردند.

    در نتیجه داد و ستدهای روز یکشنبه سه گروه فنی مهندسی، خودرو و محصولات فلزی در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند. همچنین شاخص های ذغال سنگ، محصولات چوبی و محصولات فلزی بیشترین رشد را در میان شاخص های صنعتی داشتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آذرآب، معادن بافق، سایپا آذین، شیشه و گاز، نیروکلر، بیمه ما و لبنیات پاک بود.

    این در حالی بود که نمادهای گلوکوزان، شیشه رازی، افست،ملی مس، پتروشیمی پردیس، نیرو محرکه و کارت اعتباری ایران کیش با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین در روز یکشنبه نمادهای صنعتی مهرام، بیمه ما، پاکشو، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی، قند شیرین خراسان و سرمایه گذاری صنعت بیمه با سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

    طولانی ترین صف های فروش هم متعلق به نمادهای فولاد خراسان، نفت بهران، حق تقدم سرمایه گذاری خوارزمی، سیمان اصفهان،صنعتی بهشهر،پتروشیمی فارابی و حق تقدم نوسازی و ساختمان تهران بود.

    گفتنی است در جریان این معاملات نماد مپنا با معامله 103 میلیون سهم به ارزش 829 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

    برچسب ها