عصر خودرو

جزئیات توافق نفتی با ایتالیایی‌ها؛

آغازمذاکرات جدید نفتی ایران-کانادا

ایران هاب نفت خاورمیانه می‌شود

عصر بازار- یک مقام مسئول با تشریح جزئیات توافق نفتی با ایتالیا از آغاز مذاکرات جدید با کانادایی‌ها خبر داد و گفت: با مشارکت شرکت‌های خارجی، ایران به هاب تولید و عرضه تجهیزات نفت و گازی تبدیل می شود.

آغازمذاکرات جدید نفتی ایران-کانادا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رضا خیامیان  با اشاره به آغاز مذاکرات جدید سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با انجمن‌های نفتی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، گفت: تاکنون تفاهم نامه‌ای بین انجمن سازندگان نفت ایران و ایتالیا امضا شده است.

    رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اعلام اینکه در انجمن سازندگان نفت ایتالیا شرکت‌هایی همچون انی و سایپم عضویت دارند، تصریح کرد: با توافقی که با انجمن سازندگان ایتالیایی ها انجام شده است، به زودی هیاتی از این کشور به تهران سفر می کند.

    این مقام مسئول در تشریح مهمترین اهداف امضای تفاهم نامه نفتی بین سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و ایتالیا، اظهار داشت: انتقال دانش و تکنولوژی، راه‌اندازی خطوط تولید ساخت تجهیزات پیشرفته صنعتی و جذب سرمایه گذاری از مهمترین اهداف امای تفاهم نامه و توافق با طرف ایتالیایی است.

    خیامیان با تاکید بر اینکه با امضای این تفاهم نامه سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و ایتالیا می‌توانند در اجرای طرح‌های توسعه ای بخش بالادستی صنعت نفت و گاز ایران و حتی صنایع پتروشیمی همکاری و حتی پروژه‌های مشترک اجرا کنند، بیان کرد: سازندگان ایرانی قصد دارند از فرصت لغو تحریم‌ها و فضای برجام به منظور ارتقای دانش، استاندارد و کیفیت کالا و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز استفاده کنند.

    وی همچنین از انجام گفتگوهایی بین سازندگان نفتی ایران و کانادا خبر داد و افزود: علاوه بر کانادا تاکنون گفتگوهایی بین سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان هم انجام شده است.

    رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با یادآوری اینکه در مذاکرات انجام شده شرکت‌ها و انجمن‌های اروپایی و آمریکای شمالی حتی برای تامین کالا و تجهیزات مورد استفاده در کشورهای نفت‌خیز منطقه خاورمیانه همچون عراق هم پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند، بیان کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های صنعتی موجود در سطح صنعت نفت، ایران می‌تواند به هاب جدید نفتی در زمینه تولید و عرضه انواع تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز با مشارکت شرکت‌های خارجی تبدیل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها