عصر خودرو

تحلیل تکنیکال گروه صنعت ساختمان نشان داد:

ساختمانی‌ها یکی از صنایع پر پتانسیل بازار خواهند بود

عصر بازار- در مجموع دولت برای بهبود فضای اقتصادی کشور نیاز به تحریک صنعت ساختمان دارد؛ زیرا به‌وسیله این صنعت می‌تواند سایر صنایع وابسته را فعال نموده و از رکود خارج کند. به همین دلیل ساختمانی‌ها یکی از صنایع پر پتانسیل بازار خواهند بود.

ساختمانی‌ها یکی از صنایع پر پتانسیل بازار خواهند بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در آذرماه سال جاری و با امضای برجام، بازار سهام وارد یک سیکل صعودی شد و روشن شدن افق اقتصادی و سیاسی کشور باعث افزایش ارزش سهام  گروه صنعت ساختمان شد. در این مدت شاخص ساختمانی‌ها از 630 واحد به 930 واحد رسید که رشدی معادل 50درصد است. این رشد که با خارج شدن قیمت از خط روند کاهشی همراه بود، موج یک صعودی محسوب می‌شود. حال با شروع اصلاح کل بازار، این صنعت نیز تحت تأثیر فضای عمومی بازار وارد موج 2 اصلاحی خود شده است.

    بر اساس این گزارش، شاخص گروه ساختمان همراه با شاخص کل بورس از محدوده 1400 واحد در آذرماه 92 شروع به سقوطی سنگین تا 600 واحد در خردادماه 93 نمود (موج نزولی A). سپس با رشدی سریع بخشی از نزول پیشین را اصلاح کرد و تا 1000 واحد در آبان همان سال بالا رفت (موج صعودی B). پس‌ازاین رشد مجدداً به مسیر نزولی پیشین بازگشت و تا 700 واحد به‌صورت خزنده افول کرد (موج C).


    انتظار می‌رود شاخص این گروه تا 800-840 واحد (3درصد تا 7درصد پایین‌تر) اصلاح شود (طی یک تا دوماه آینده) و سپس با رشد کل بازار یا تحولات مثبت بنیادی در این صنعت نظیر افزایش وام مسکن و برنامه جدی دولت برای تحریک این صنعت وارد موج 3 بزرگ خود شود. هدف این موج 3، سقف تاریخی قیمت‌ها در 1500 واحد است (معادل افزایش 150 درصدی).

    در مجموع دولت برای بهبود فضای اقتصادی کشور نیاز به تحریک صنعت ساختمان دارد؛ زیرا به‌وسیله این صنعت می‌تواند سایر صنایع وابسته را فعال کرده و از رکود خارج کند. به همین دلیل ساختمانی‌ها یکی از صنایع پر پتانسیل بازار خواهند بود. در پایان اصلاح این گروه توصیه می‌شود یکی از سهام این صنعت که وضعیت بنیادی بهتری دارد در سبد سهام خود قرار دهید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها