عصر خودرو

یک تن گاز مایع بدون مشتری نداریم

صادرات گاز مایع ایران آزاد شد

عصر بازار- دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به لغو کامل تحریم صادرات گاز مایع ایران، اعلام کرد: هم اکنون ایران یک تن گاز مایع بدون مشتری هم ندارد.

صادرات گاز مایع ایران آزاد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، احمد مهدوی درباره آخرین وضعیت صادرات گاز مایع ایران، گفت: با اجرایی شدن برجام، تحریم صادرات گاز مایع ایران هم به طور کامل لغو شده است.

    دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون تمامی گاز مایع تولید شده در مجتمع های پتروشیمی پس از تامین نیازهای داخلی روانه بازار جهانی می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس، ورود کشتی‌های خارجی حمل گاز مایع به بنادر و پایانه‌های کشور آزاد شده است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در دوران تحریم به دلیل خاص بودن کشتی های حمل گاز مایع، تولید و صادرات این محصول به پاشنه آشیل برخی از مجتمع‌های پتروشیمی کشور تبدیل شده بود، اظهار داشت: این در حالی است که در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیت و مشکلی برای صادرات گاز مایع تولید شده در مجتمع‌های پتروشیمی ایران وجود ندارد.

    مهدوی با یادآوری اینکه با لغو تحریم‌ها، در شرایط فعلی حتی یک تن محصول گاز مایع بدون مشتری در مخازن مجتمع‌های پتروشیمی کشور وجود ندارد، بیان کرد: تمامی محموله‌های گاز مایع فروخته شده است.

    دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با یادآوری اینکه بخشی از گازمایع تولیدی توسط کشتی های گازبر خریداری شده توسط بخش خصوصی ایران و مابقی آن توسط کشتی‌های خارجی به بازارهای صادراتی انتقال داده می‌شود، تاکید کرد: با این وجود، هم اکنون مشکلاتی برای تامین پوشش بیمه ای کشتی‌های حامل محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران وجود دارد.

    بر اساس این گزارش، اولین کشتی حامل محصولات پتروشیمی اروپایی روز گذشته در پایانه پتروشیمی پارس در عسلویه پهلوگیری و اقدام به بارگیری محصولات پتروشیمی ایران کرد.

    بر این اساس این کشتی متعلق به یک شرکت از ایتالیا بوده که در پایانه پتروشیمی پارس در عسلویه پهلوگیری و محصولات شیمیایی مایع تولید شده در مجتمع‌های پتروشیمی علسویه را بارگیری کرده است.

    با پهلوگیری این کشتی ایتالیایی برای نخستین بار در دوران پساتحریم یک کشتی اروپایی وارد پایانه پتروشیمی پارس عسلویه شده است و پیش بینی می‌شود به زودی کشتی‌های سایر شرکت‌های اروپایی هم وارد بزرگترین پایانه پتروشیمی ایران شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها