عصر خودرو

چرا نشست« فریز نفتی» شکست خورد؟

عصر بازار- پافشاری عربستان بر پیوستن ایران به توافق و عدم افزایش تولید نفت این کشور در کنار رد این درخواست از سوی ایران باعث شد تا نشست دوحه قطر بدون نتیجه به پایان برسد.

چرا نشست« فریز نفتی» شکست خورد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، طی روزهای گذشته عربستان اعلام کرده بود که تنها در صورتی بر سر عدم افزایش صادرات نفت خود توافق خواهد کرد که ایران نیز به این توافق بپیوندد.

    در کنار این اظهارات مقامات سعودی طرف ایرانی نیز اعلام کرد تا پیش از رسیدن سطح صادرات نفت ایران به زمان پیش از تحریم‌ها از پیوستن به این توافق خودداری خواند کرد.

    روز گذشته و در طول برگزاری این توافق نیز عربستان تلاش‌هایی را برای گنجاندن شرط حضور ایران در متن توافق انجام داد و حتی این تلاش‌ها باعث شد تا نشست قطر با چند ساعت تاخیر آغاز شود.

    بنا به اعلام منابع آگاه عربستان تا پایان این نشست بر درخواست خود نسبت به پیوستن ایران به توافق پافشاری کرده و همین امر باعث شد تا این نشست بدون توافق طرفین به پایان برسد.

    بنا به اعلام رویترز به نقل از منابع آگاه عربستان در پیش‌نویس توافق اعلام کرده بود که همه اعضای شرکت‌کننده و اوپک باید با حفظ سطح تولید نفت و افزایش ندادن آن موافقت کنند. یکی دیگر از موانع موجود بر سر این توافق عدم حضور آمریکا بوده است چرا که در حال حاضر این کشور یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت در جهان محسوب می‌شود.

    پیش‌تر عربستان اعلام کرده بود که حتی بدون حضور ایران در این توافق شرکت کرده و صادرات نفت خود را محدود خواهد کرد اما طی روزهای گذشته دولت ریاض رویکرد خود را تغییر داده و بر حضور ایران در این نشست و عدم افزایش صادرات نفت این کشور بر اساس این توافق تاکید کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها