عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

نیازمند ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی هستیم

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران، توسعه کشور را نیازمند۵۰ تا۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: این اتفاق نمی افتد مگر آنکه فضای سرمایه گذاری را که همان فضای مناسب کسب و کار است بهبود بخشیم و شاخص ها را ارتقا دهیم .

نیازمند ۵۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محسن جلال پور ابراز داشت: امروز در دنیا بیش از 80- 70 درصد اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط  محقق می شود .

    رئیس پارلمان بخش خصوصی بنگاه های کوچک و متوسط  را یکی از بزرگترین سرمایه های ملی و مولدین اشتغال خواند و گفت :  بنگاه های بزرگ ما ممکن است ارزش افزوده فراوانی داشته باشند، اما نمی توانند به اندازه بنگاه های کوچک و متوسط اشتغال زایی کنند. 

    وی اظهار داشت: امروز برای یک مجتمع پتروشیمی گاهی یک و نیم  تا 2 میلیارد دلار هزینه می شود ولی حداکثر 500- 400 شغل ایجاد می کند. در حالی که بر اساس محاسبات ما همین مبلغ اگر در صنایع کوچک و متوسط هزینه شود، می توانند حداقل 7 تا 8 هزار شغل به ارمغان بیاورد .

    جلال پور یکی از اصلی ترین مشکلات فعلی را  وابستگی توسعه کشور به منابع ناپایداری همچون نفت  دانست و گفت: در چند سال گذشته، راه را غلط رفته ایم، چراکه  ادامه توسعه "نفت محور" ، امکان کار و تلاش و رشد را از فعالان بخش خصوصی  واقعی  گرفته است. 

    وی ادامه داد: توفیق اقتصاد کشور، امروز در گرو جان گرفتن بخش خصوصی و خروج دولت از تصدی گری است ؛ ضمن اینکه در بعد جهانی نیز  باید به ارتقای رتبه فضای کسب و کار توجه بیشتری کرد .

    جلال پور با اشاره به جلسه دولت و بخش خصوصی در این باره گفت: پیشنهاد شد که در برنامه ششم توسعه، بهبود رتبه ایران در فضای کسب و کار از رتبه 118 به 50 هدف‌گذاری شود.

    وی سپس با اشاره به باید ها و نبایدهای  جذب سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار و دورقمی شدن رتبه ما در شاخص کسب و کار ، حل مسائل بانکی شامل اصلاح ساختار بانکی و اصلاح ساختار مالیاتی از  عوامل مهم در جذب سرمایه گذاری خارجی است.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: از لوازم دیگر برای دستیابی به این هدف،  فضای روانی آرام و بی تنش و  امن و باثبات برای سرمایه گذاری است که هیجانات سیاسی را در مسائل اقتصادی نمی پذیرد و وزن سنگین تصمیمات سیاسی را تحمل نمی کند.

    جلال پور تاکید کرد: امروز اقتصاد ایران نیاز به همدلی، همراهی و اجماع دارد و همان طور که در مسائل هسته ای وفاق و انسجام ملی در کنار هدایت رهبری کار را به نتیجه رساند، باید برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار و آزاد نیز وفاق ملی  ایجاد شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها