عصر خودرو

در نشست خبری پذیره‌نویسی Fund Of Funds صنم در فرابورس مطرح شد

دو تمایز نخستین صندوق در صندوق قابل معامله در بازار سرمایه

عصر بازار-نشست خبری یک دیدار یک عرضه ویژه پذیره‌نویسی صندوق در صندوق صنم کاریزما (اولین صندوق در صندوق قابل معامله بازار سرمایه) با نماد «صنم» امروز دوشنبه در فرابورس ایران برگزار شد. در این نشست ویژگی‌ها و تمایزات سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ و مزایای آن برای بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران تشریح شد.

دو تمایز نخستین صندوق در صندوق قابل معامله در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، عزت الله طیبی مدیرعامل سبدگردان کاریزما با بیان اینکه نهادهای مالی به دنبال توسعه بازار هستند عنوان کرد: 2 سال و 6 ما پیش درخواست راه اندازی ابزار صندوق در صندوق صنم را به به سازمان بورس اوراق بهادار مطرح کردیم و بعد از پیش‌موافقت اصولی در پاییز، امروز شاهد پذیره‌نویسی صندوق در صندوق صنم هستیم.

    طیبی با بیان اینکه صنم اولین صندوق در صندوق قابل معامله در بازار سرمایه است گفت: از آنجایی که تمامی صندوق‌های فعال در بازار سرمایه می‌توانند اهداف صنم باشند سرمایه‌گذاران می‌توانند با حاشیه امن به جای انواع سرمایه‌گذاری‌ها در صنم سرمایه‌گذاری کنند.

    مدیرعامل سبدگردان کاریزما در ادامه به تشریح 2 ویژگی صندوق صنم پرداخته و عنوان کرد: ویژگی نخست حق رای در مجمع و حق مشارکت در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران بالای یک درصد و نماینده متولی صندوق برای سهامداران کمتر از یک درصد است.

    او در تشریح تمایز بعدی صندوق صنم عنوان کرد: ویژگی دوم تنوع و انعطاف در حد نصاب صندوق صنم است. در دیگر صندوق‌ها معمولا حد نصاب سرمایه‌گذاری وجود دارد و حتی اگر مدیر صندوق چشم‌انداز خوبی را برای حوزه‌ای تشخیص ندهد باید حد نصاب سرمایه‌گذاری را رعایت کند. مثلا در صندوق‌های سهامی و درآمد ثابت باید همیشه 70 درصد دارایی سهام یا Fix Income باشد.

    مدیرعامل سبدگردان کاریزما همزمان با آغاز پذیره‌نویسی «صنم» گفت: حداقل پذیره‌نویسی 50 میلیارد تومان، حداکثر آن 500 میلیارد تومان و واحدهای صندوق نیز 1000 تومان هستند.

    طیبی با ابراز امیدواری از بازگشایی نماد صندوق طی دو هفته آینده عنوان کرد: صنم سیزدهمین صندوقی است که از سوی سبدگردان کاریزما به سرمایه‌گذاران معرفی شده است. در دنیا نهادهای مالی به سمت تنوع‌بخشی ابزارهای مالی رفته‌اند و ما نیز مایل هستیم ابزار و محصولات جدیدی معرفی کنیم.

    او در پایان گفت: هر چقدر ابزارهای سرمایه‌گذاری متنوع باشد سرمایه‌گذاری غیر مستقیم بیشتری صورت خواهد گرفت و معضلات اخیر بازار سرمایه کاهش خواهد یافت.

    گفتنی است پذیره‌نویسی صندوق در صندوق صنم از امروز در فرابورس آغاز شده و تا 5 روز کاری نیز ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو