عصر خودرو

درآمد ۲.۳۵ میلیارد دلاری آمریکا از جریمه فعالیت های مرتبط با بیت کوین و ارزهای مجازی

عصر بازار- طی سال‌های گذشته آمریکا در مجموع ۹۷ حکم جریمه به ارزش ۲.۳۵ میلیارد دلار را علیه فعالیت‌هیا مرتبط با بیت کوین و ارزهای مجازی در این کشور اعمال کرده است.

درآمد ۲.۳۵ میلیارد دلاری آمریکا از جریمه فعالیت های مرتبط با بیت کوین و ارزهای مجازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بر اساس تحقیقات موسسه کُرنر استون، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از سال 2013 تاکنون 97 حکم جریمه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی و بیت کوین در این کشور به ارزش 2.35 میلیارد دلار اجرایی کرده است. 1.71 میلیارد دلار از این جریمه‌ها از طریق دعوی قضایی و 640 میلیون دلار آن نیز به شکل اداری دریافت شده‌اند.

    از سوی دیگر 1.86 میلیون دلار ازاین جریمه از سوی شرکت‌ها و 490 میلیون دلار هم مربوط به افراد حقیقی بوده است.

    گزارش موسسه کرنر استون نشان می‌دهد در سال 2021 برای حدود 20 پرونده حکم قطعی صادر شده که 65 درصد این پرونده‌ها مربوط به کلاهبرداری و 80 درصد آنها هم نقض قوانین مربوط به اوراق بهادار بوده و 55 درصد نیز هم کلاهبرداری و هم نقض قوانین داشته است.

    بر اساس اسناد موجود اقدامات اخیر دولت آمریکا علیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی درواقع مربوط به نشستن گری گنسلر در مسند اداره کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور از ماه آوریل سال 2021 بوده است و گفته می‌شود تعداد پرونده‌ها از آن زمان افزایش چشمگیری داشته است.

    آبه چرنین، معاون مدیرکل موسسه کرنر استون می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود اقدامات سختگیرانه علیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی در آمریکا در سال جدید هم ادامه یابد.

    برچسب ها