عصر خودرو

انتقاد شدید روسیه از عربستان، قطر و امارات

مسکو: بعضی از اعضای اوپک قصد داشتند از کشوری که در نشست غایب بود امتیاز بگیرند

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه با انتقاد شدید از عربستان و دیگر کشورهای عربی عضو اوپک گفت که بعضی از اعضا تلاش داشتند از کشوری که در نشست غایب است امتیاز بگیرند و این عامل شکست مذاکرات بود.

مسکو: بعضی از اعضای اوپک قصد داشتند از کشوری که در نشست غایب بود امتیاز بگیرند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با انتقاد از اعضای اوپک گفت که حاصل دوماه مذاکره برای توقف افزایش تولید نفت به دلیل درخواستهایی که در جلسه روز یک شنبه مطرح شد شکست خورد.

    وی که بعد از نشست اعضای اوپک در دوحه با خبرنگاران روسی صحبت میکرد توضیح داد که 11 عضو اوپک و 7 کشور خارج از اوپک که در نشست حضور داشتند دوماه بر روی پیش نویس توافق مذاکره کرده بودند که میتوانست سطح تولید را در سطح ماه ژانویه حفظ کند و از ریزش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کند.

    وی افزود: بعضی از اعضای سازمان اوپک واژه ها و عبارات پیش نویس را در لحظات آخر تغییر دادند و سعی کردند از کشورهایی که در دوحه حضور نداشتند امتیاز بگیرند. ما تاکید داشتیم که اعضا بر روی کشورهایی که حاضر هستند متمرکز باشند.

    بلومبرگ پیش از این اعلام کرده بود عربستان تلاش می‌کند تا بندی را در پیش نویس که مرتبط با ایران است، تغییر دهد.

    در حالی که عربستان پیش از این اعلام کرده بود حتی بدون شرکت ایران از طرح فریز نفتی حمایت خواهد کرد دقیقا در آستانه برگزاری این اجلاس با چرخشی 180 درجه موضع خود را تغییر دادو اعلام کرد: حمایت ما از این طرح تنها به شرط حضور ایران در این اجلاس خواهد بود.

    از وزیر انرژی روسیه سوال شد که غیر از عربستان چه کشورهای دیگری خواستار دربرگیری ایران در این توافق بودند؟ وی گفت: امارات، قطر و دیگر کشورهای برجسته خلیج فارس.

    نوواک افزود: چگونه میتوان ایران را مسئول شکست مذاکرات دانست وقتی این کشور در دوحه حاضر نبوده است. ما معتقد بودیم که حضور کشورهایی که 75 درصد تولید نفت جهان را در اختیار دارند در این نشست کافی است.

    با این حال وی تاکید کرد که درهای مذاکره برای آینده باز است.

    اجلاس دوحه قطر که قرار بود یکشنبه ساعت 8 و 45 دقیقه صبح به وقت محلی برگزار شود، به دلیل تلاش عربستان برای تغییر متن پیش نویس تا بعد از ظهر به تعویق افتاد و در نهایت با کارشکنی ریاض بدون حصول توافق پایان یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها