عصر خودرو

شرکت ایران در مناقصه ساخت توربین‌های بادی اروپا

بومی سازی خط لوله زیردریایی یک میلیارد دلار صرفه جویی همراه داشت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از توان شرکت‌های ایرانی برای ساخت، نصب و راه‌اندازی سکو، صرفه جویی یک میلیارد دلاری به سبب بومی سازی خطوط لوله زیردریایی و همچنین شرکت ایران در مناقصه ساخت توربین‌های بادی اروپا خبر داد.

بومی سازی خط لوله زیردریایی یک میلیارد دلار صرفه جویی همراه داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، غلامرضا منوچهری یکشنبه در نشست خبری گفت: در گذشته برای ساخت خط لوله حدود یک میلیارد دلار لوله از خارج وارد می‌شد اما امروز این تجهیزات را داخل کشور تولید می‌کنند.
    به گفته وی، صنعت فراساحل در گذشته به طور کامل وابسته به خارج بود اما اکنون شرکت‌های ایرانی توانایی ساخت، نصب و راه‌اندازی سکو و همچنین احداث خطوط لوله زیردریایی را دارند.
    وی پروژه‌های فراساحل را شامل ساخت پایه (جکت)، سکو و خطوط لوله زیردریایی دانست و گفت: برای انتقال گازهای تولیدی پارس جنوبی بیش از یکصد کیلومتر خط لوله زیردریایی از محل سکو به تاسیسات پالایشگاهی ساخته می‌شود.

    ** شرکت ایران در مناقصه ساخت پایه‌های توربین‌های بادی در اروپا
    مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: با رفع تحریم‌ها امکان حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های بین‌المللی و منطقه فراهم شده است.
    وی افزود: به‌عنوان مثال ما در مناقصه ساخت پایه‌های فراساحل توربین‌های بادی در اروپا شرکت کرده‌ایم.
    منوچهری اضافه کرد: حتی نمایندگان شرکت اروپایی به ایران آمده و توانمندی ما را تایید کرده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها