عصر خودرو

تعویق نشست فریز نفتی برای تغییر بند مرتبط با ایران

عصر بازار- بلومبرگ اعلام کرد گفت و گوها در دوحه قطر بر سر طرح فریز نفتی به دلیل تغییر جمله بندی پیش نویس طرح که مرتبط با ایران است به تعویق افتاده است.

تعویق نشست فریز نفتی برای تغییر بند مرتبط با ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دو مقام آگاه گفتند، گفت و گوها در دوحه بین برخی از بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان به دلیل تغییرات در پیش نویس توافق در زمینه فریز تولید، تا اواخر امروز به تعویق افتاده است.

    این دو منبع که به دلیل خصوصی بودن گفت و گوها نخواستند نامشان فاش شود گفتند، این نشست به تعویق افتاده تا توافق بتواند اصلاح شود. یکی از مقامات گفت، جمله بندی پیش نویس مرتبط با ایران که در این نشست حضور ندارد تغییر کرده، اما این مسئله توافق نهایی را که قرار است بعد از آغاز گفت و گوها در ساعت 14 به وقت محلی اعلام شود، به خطر نمی اندازد.

    16 کشور که حدود نیمی از تولید نفت جهان را بر عهده دارند، امروز در پایتخت قطر دور هم جمع شده اند تا ثبات را به بازار نفت باز گردانند. محمد الرومحی قبل از نشست گفت، عربستان و روسیه درباره فریز تولید در سطح ماه ژانویه تا ماه اکتبر توافق کرده اند و انتظار می رود سایر تولید کنندگان نیز از این توافق پیروی کنند.

    به گفته این دو مقام آگاه، وزرای نفت کشورهای شرکت کننده اوایل روز دوشنبه گفت وگوهای غیر رسمی را پشت درهای بسته برگزار کردند. یک منبع دیگر گفت، قرار است هیئت ها به بازدید از کاخ امیر قطر بروند و بعد از بازگشت گفت و گوها را آغاز کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها