عصر خودرو

ایران برای خرید دستگاه‌ حفر تونل با آلمان مذاکره کرد

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران از مذاکره با شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات راهسازی برای خرید دستگاه حفر تونل (Tunnel Boring Machine یا تی.‌بی.‌ام) به صورت فاینانس خبر داد.

ایران برای خرید دستگاه‌ حفر تونل با آلمان مذاکره کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی نورزاد با اعلام این خبر افزود: با تکیه بر رویکرد اقتصاد مقاومتی انتقال فناوری های نو در زمینه ساخت و توسعه انواع راه‌ها در دستور کار ما قرار دارد.
    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: البته انتقال فناوری زمانی در رشد و توسعه موثر است که همراه با دانش مربوط به آن باشد و ما نیز این مهم را در همه مذاکرات خود با شرکت های خارجی درنظر داریم.
    وی درباره بازدید از‌ نمایشگاه ماشین آلات راهسازی‌ آلمانی در مونیخ گفت: در این سفر شرکت‌های مهمی که دستگاه‌های حفر تونل (تی.‌بی.‌ام) دارند، برای فروش این دستگاه‌ها به روش فاینانس ابراز تمایل کردند و مذاکرات اولیه ای نیز در این زمینه انجام شده است.
    نورزاد یادآوری کرد: با لغو تحریم‌های بین‌المللی شرایط بسیار مساعدی برای مشارکت با شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات و سرمایه گذاران خارجی در بخش راهسازی فراهم شده و این امر بخوبی در شیوه رفتار آنها مشهود است و ما تلاش خواهیم کرد زمینه مشارکت با آنها را فراهم آوریم.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ویژگی دستگاه های تی.‌بی.‌ام گفت: دستگاه حفاری تونل که به TBM مشهور است، نوعی ماشین غول پیکری است که به طور تقریب در همه حفاری‌های تونل از آن استفاده می‌شود؛ این دستگاه با مته‌ها و حرکت چرخشی که دارد با حفر تونل پیش می‌رود و از آن برای حفر تونل‌هایی با مقطع دایره‌ای که قطری بیش از یک متر دارند، استفاده می‌شود.
    وی افزود: روش‌های قدیمی حفر تونل ها با استفاده از انفجار و مته‌ موجب بروز مشکل در محیط‌ های اطراف و همچنین نامنظم بودن تونل می‌شد اما با استفاده از این دستگاه، افزون بر اینکه هیچ یک از مشکل های یاد شده وجود ندارد، هزینه ساخت نیز کاهش می یابد.
    شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است که ساخت پروژه های ملی مربوط به آزادراه ها، بزرگراه ها، خطوط ریلی، بندری و فرودگاهی را در کشور بر عهده دارد و پس از تکمیل هر یک از این پروژه های ملی برای نگهداری و بهره برداری آن را به سازمان های مربوط تحویل می دهد.
    به گزارش ایرنا، اواخر بهمن ماه سال 1394 هیات 60 نفره اقتصادی به ایالت باواریا آلمان سفر کرد.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در آن سفر در دیدار با «الیزه آیگنر» وزیر اقتصاد ایالت باواریا، گفت: آلمان اگر خواهان حضور در اقتصاد ایران است باید تامین مالی و فاینانس را جدی بگیرد و به سرمایه گذاری دست بزند.
    به گفته وی، در زمان تحریم که روابط تجاری ایران و آلمان به پایین ترین میزان رسید، دو میلیارد و 500 میلیون دلار حجم تجارت دو کشور بود.
    نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و آلمان پس از 14 سال توقف، اردیبهشت ماه امسال با حضور «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان که معاون صدراعظم این کشور است، برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها