عصر خودرو

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران مطرح کرد

امکان تجاری‌سازی نوآوری‌های صنعت نفت در بازار دارایی فکری

عصر بازار- معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران، بازار دارایی فکری را بستری برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه نفت دانست و گفت: نوآوری‌های حوزه نفت می‌تواند از این طریق تجاری سازی و وارد بازار شود.

امکان تجاری‌سازی نوآوری‌های صنعت نفت در بازار دارایی فکری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران، بازار دارایی فکری را بستری برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه نفت دانست و گفت: نوآوری‌های حوزه نفت می‌تواند از این طریق تجاری سازی و وارد بازار شود.

    سید مهدی علم‌الهدی در جریان برگزاری همایش"صنعت نفت دانش‌بنیان؛ تبلور اقتصاد مقاومتی" با اشاره به برنامه‌ریزی مفصل فرابورس ایران در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: این برنامه‌ها که از ابتدای فرایند اختراع تا عرضه عمومی محصول در بازار را در برمی‌گیرد، در بازار دارایی فکری فرابورس ایران انجام می‌شود.

    معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران با اشاره به نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در فرآیند تجاری‌سازی افزود: این صندوق‌ها که دستورالعمل نحوه فعالیتشان در اسفند سال گذشته به تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است، نقش بسیار مهمی در تجهیز منابع مالی و کمک به ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا خواهند داشت.

    وی که در پانل نقش نهاد تنظیم کننده مقررات برای انتقال و توسعه فناوری و ارتقای توان داخل برای تحقق اهداف صنعت نفت دانش‌بنیان سخن می‌گفت، پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط در فرابورس ایران را فرصتی مناسب برای رشد و شفافیت آنها دانست و گفت: حضور در این بازار می‌تواند برای شرکت‌های نوآور در تمامی بخش‌ها خصوصاً شرکت‌های فعال در صنعت نفت مفید و موثر باشد.

    علم الهدی در ادامه به تفاهم‌نامه اخیر فرابورس ایران با پژوهشگاه صنعت نفت که با هدف تجاری‌سازی نوآوری‌های صنعت نفت انجام گرفته، اشاره و ابراز امیدواری کرد، فرابورس ایران از این طریق بتواند نقش خود را در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به خوبی ایفا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها