عصر خودرو

معاون ناشران و اعضا شرکت بورس:

نخستین صندوق بزرگ خارجی چهارشنبه دست به خرید سهام می شود

عصر بازار- معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس از ورود عملی اولین صندوق بزرگ اروپایی و تبدیل حدود یک هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: این صندوق از چهارشنبه اقدام به خرید سهام شرکت بورسی با نگاه بلندمدت می کند.

نخستین صندوق بزرگ خارجی چهارشنبه دست به خرید سهام می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، روح الله حسینی مقدم  از رویداد مثبت و مهمی خبر داد که می تواند جهت عرضه و تقاضا روزهای اخیر بازار سهام ایران را متاثر کند و زمینه حضور عملی سرمایه گذاران خارجی را به تالار حافظ فراهم کند.

    وی با اشاره به تمایل و عطش سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در بورس تهران آن هم با بازدهی های خیره کننده و بسیار متفاوت با سایر بورس ها، اظهار داشت: یکی از مشکلات و موانع حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سهام ایران، مسایل بانکی و چگونگی ورود منابع و تبدیل آن به ریال و انجام فرایند خرید و فروش سهام بود که اقدامات لازم برای رفع این موانع درحال انجام است.

    این مقام مسئول افزود: بر همین اساس چهارشنبه گذشته مدیران یکی از صندوق های بزرگ و با سرمایه قابل توجه اروپایی که سال گذشته اقدام به طی مراحل لازم برای دریافت کد سهامداری کرده بود، تصمیم دارند از چهارشنبه جاری ابتدا با 200 میلیارد تومان دست به خرید سهام شرکت های بورس آن هم با نگاه بلندمدت بزنند.

    حسینی مقدم ادامه داد: مدیران این صندوق پیش از این چند بار به ایران آمده و همه اطلاعات لازم را به دست آورده و بازدیدهایی را از شرکت های آینده دار انجام داده اند. از سوی دیگر برای بخش ایران تعدادی تحلیل گر ایرانی و اروپایی را هم به کار گرفته و سهام گروه ها و صنایع برتر را شناسایی کرده و از چهارشنبه این هفته عملا" اقدام به خرید سهام می کنند که بعد از برجام اولین خرید مستقیم صندوق های بزرگ اروپایی از سهام شرکت های ایرانی بشمار می رود.

    به گفته وی، این صندوق از طریق چند شرکت کارگزاری، خرید و فروش سهام مدنظر را انجام خواهد داد و با عملی شدن این برنامه راه برای حضور مستقیم دیگر سرمایه گذاران خارجی در بازار سهام ایران باز خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها