عصر خودرو

۴ اولویتی که مدیران باید در سال جدید بیشتر به آن توجه کنند

عصر بازار- بنیانگذار مؤسسه Neuroleadership به رهبران توصیه می‌کند که امیدوار نباشند بحران کووید به زودی تمام شود و بهتر است آنها آماده بسیاری از تغییرات پیش‌بینی نشده باشند.

۴ اولویتی که مدیران باید در سال جدید بیشتر به آن توجه کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این توصیه نشان می‌دهد که همه ما داستان‌هایی از انتظارات برآورده نشده داریم و الگوها آنطور که قبلا بودند نیستند. مثلا در مورد بیماری کووید 19، بسیاری از کشورها سال را با امیدواری در مورد واکسیناسیون انبوه آغاز کردند، اما با مقاومت در برابر واکسن‌ها، تابستانی آمد که توسط نوع دلتا مهار نشده بود و اکنون omicron هم همه چیز را به عقب انداخت. با این حال جای امیدواری است اولویت های مدیریتی برای رهبران وجود دارد که می‌توانید با تمرکز بر روی آنها در مواقع نامشخص، موفقیت خود را بیشتر کنید. ما 4 مورد از این موارد را شناسائی کرده‌ایم.

    استراتژی‌های پایدار
    استعفاها و وضعیت نارضایتی نیاز به استراتژی‌های حفظ را ضروری کرده است. شرکت‌هایی که می‌پرسند، "چگونه می‌توانیم استعدادهای برتر خود را حفظ کنیم؟" تنها بر بقای یک نیروی کار ضعیف متمرکز شده‌اند. اما شما باید شیوه‌های سازمانی را در یکی از چهار مرحله در یک پیوستار در نظر بگیرید: استخراجی، فرسایشی، پایدار و احیاکننده. در میان این پیوستار 4 مرحله‌ای، توجه به فرآیند احیا بسیار مهم است.
    فرآیندهای احیا در یک مزرعه به این معنی است که هر سال زمین، تنوع زیستی و بهره‌وری بیشتری پیدا می‌کند. این فرآیند می‌تواند با مردم انجام هم شود. اتخاذ یک رویکرد احیا کننده، مانند شرکت‌هایی همچون پاتاگونیا، مستلزم پاسخگویی به سوالاتی از این قبیل است: «چگونه می‌توانیم با کار کردن با خود، وضعیت مردم را بهتر کنیم؟ افراد چگونه می‌توانند در طول مدتی که اینجا هستند باهوش‌تر، سالم‌تر و ثروتمندتر شوند؟» این نوع سؤالات در سال 2022 شایع‌تر می‌شوند، زیرا سازمان‌ها متوجه می‌شوند که اگر می‌خواهند استعدادها را حفظ کنند، باید محیط‌هایی ایجاد کنند که زندگی افراد خود را غنی‌تر کند – به‌ویژه که استعدادهای برتر اکنون بسیار متحرک هستند.

    ابتکارات DEI قابل اندازه گیری
    از زمان قتل جورج فلوید، سازمان‌ها به قدری برای اجرای اعلامیه‌های تنوع، برابری و شمول DEI تلاش کرده‌اند که فراموش کرده‌اند یک خط مبنا تعیین کنند که سنجش تلاش‌ها و احتمال ادامه آن‌ها را تعیین ‌کند. به طور کلی برای اندازه‌گیری تغییر در سیستم‌های پیچیده، باید به تغییر در سه حوزه فکر کنید.
    ابتدا باید میزان اولویتی که افراد به یک ایده می‌دهند را مشخص کنید. این را می‌توان با نرم افزاری که استفاده از اصطلاحات خاص را در ارتباطات داخلی شما شناسایی می‌کند یا با نظرسنجی از مردم در مورد اهمیت یک موضوع اندازه گیری کرد.
    در مرحله بعد، شما باید عادات خود را ایجاد کنید، که این مرحله‌ای است که اکثر سازمان‌ها از آن چشم‌پوشی می‌کنند. اکثر ابتکارات تغییر به دلیل ناتوانی در تغییر عادات روزمره شکست می‌خورند. در اینجا، می‌توانید از یک رویکرد جدید استفاده کنید که جذب عادات جدید را در میان جمعیت‌های بزرگ دنبال می‌کند.
    در نهایت، شما نیاز به تغییر سیستم دارید، که می‌توان آن را به صورت کیفی اندازه گیری کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، سازمان‌ها می‌توانند تأثیر مداخلات داخلی خود را اندازه‌گیری کنند، آن‌ها را در حین حرکت اصلاح کنند و بهبود بخشند تا اطمینان حاصل کنند که تغییر واقعی اتفاق می‌افتد.

    داده‌های واقعی در مورد روش‌های ترکیبی
    شرکت‌ها می‌توانند در حل بسیاری از مسائل از روش‌های مختلف استفاده کنند. حتی در مورد موضوعاتی چون استخدام. در واقع رهبران با تنوع بیشتری استخدام کنند، شیوه‌های قدیمی انتصاب را اصلاح کنند و با برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر، استقلال خود را برای کارگران فراهم کنند. این کار می‌تواند از طریق روش‌های متعددی صورت بگیرد و گاه می‌تواند ترکیبی از روش‌ها باشد.
    همانطور که شروع به جمع‌آوری داده‌های ترکیبی خود می‌کنید، فراموش نکنید به جای تلاش، روی نتایج به عنوان شاخص واقعی عملکرد تمرکز کنید. مانند شروع یک برنامه ورزشی جدید، شروع یک چیز جدید که مستلزم کار سخت است می‌تواند در ابتدا احساس بدی داشته باشد، در حالی که برای شما فوق‌العاده خوب است. کار ترکیبی اینگونه است. احساس بدی دارد. اما روش ترکیبی که از آن به عنوان روش هیبریدی هم نام برده می‌شود، شما را در بهترین موقعیت برای تطبیق سریع با هر آنچه در جاده پیش می‌آید قرار می‌دهد. به بیان ساده، شیوه‌های کاری انعطاف‌پذیر، استراتژی جدید آمادگی در برابر بلایا هستند. یکی از این فعالیت هایی که در شروع سخت و ترسناک به نظر می رسد راه اندازی کسب و کار است که امروزه با پرداخت یار بسیار آسان تر شده است.

    تنش زدایی در جنگ جاری برای استعداد
    معمای استعداد همچنان یکی از بزرگترین معما‌ها در تجارت در سال آینده خواهد بود، زیرا شرکت‌ها در تلاش برای پر کردن فرصت‌های شغلی هستند و کارمندان به استعفای دسته‌جمعی ادامه می‌دهند. اما اگر گذشته چیزی به ما یاد داده باشد، این است که همیشه یک نقطه شکست وجود دارد. کارگران ممکن است متوجه شوند که کجا می‌توانند پاداش خود را بیابند و سازمان‌ها نیز به نوبه خود ممکن است متوجه شوند که مردم تنها چیزی هستند که دارند و آنچه برای پیشرفت به آن نیاز دارند، منجر به تنش‌زدایی بالقوه در جنگ مداوم برای استعدادها می‌شود.
    ممکن است در این مسیر با ابهاماتی مواجه شوید؛ اما همانطور که با ابهامات پیش رو دست و پنجه نرم می‌کنید، ممکن است آنچه را واقعاً مهم است به یاد بیاورید و بتوانید تصمیمات جسورانه‌ای بگیرید که می‌تواند به شما کمک کند بهترین کارها را انجام دهید، هر آنچه که زندگی و بیماری همه گیر در سال 2022 به سر ما می‌آورد. آماده بودن، مایل بودن و توانایی تطبیق سریعتر با تقریباً هر چیزی شاید حیاتی‌ترین مهارتی است که همه ما اکنون به آن نیاز داریم.

    نکته پایانی
    4 اولویتی که به آنها اشاره شد از موارد بودند که تحت تاثیر اتفاقات این چند سال اخیر به خصوص کرونا مطرح شدند. چنانچه کرونا موضوع استعفا یا استخدام‌ در سازمان‌ها را با تغییرات زیادی مواجه ساخت. با این حال علاوه بر این 4 الگو ممکن است بتوان الگوهای بیشتری همچون تمرکز بر یادگیری مستمر، یادگیری تلفن همراه در حال رشد در محبوبیت و... را نیز افزود که می‌تواند بسیار مهم و تعیین کننده باشد.
    مثلا به نقش فناوری ارتباطات و هر آنچه که به آن مرتبط است فکر کنید! ببینید حتی چیزهایی که ممکن است برای ما بی‌اهمیت باشد ممکن است نجات دهنده یک سازمان و یا تشویق کننده کارکنان باشد. فرض کنید یک مدیر با خرید شارژ برای کارکنان، نه تنها آنها را تشویق می‌کند بلکه می‌تواند روند ارتباطات غیرحضوری افراد با یکدیگر را هم گسترش دهد. خرید شارژ برای دیگران،کوچکترین بعد از دنیای بزرگ فناوری جدید ارتباطات است که شناسایی و تمرکز بر سایر ابعاد آن می‌تواند تمامیت یک سازمان را تحت تاثیر قرار دهد.

    برچسب ها