عصر خودرو

روایتی از سیاست سردرگم نفتی سعودی‌ها

عصر بازار- مقامات سعودی در حالی از افزایش تولید نفت خود سخن می‌گویند که کشورهای بزرگ تولید کننده نفت به دنبال کاهش تولید هستند.

روایتی از سیاست سردرگم نفتی سعودی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مقامات سعودی اعلام کردند که می‌توانند به ظرفیت فعلی تولید نفت خام خود بیش از یک میلیون بشکه در روز اضافه کنند.

    در همین حال، شاهزاده «محمد بن سلمان» گفت: پیشنهاد نمی‌دهم که تولید خود را افزایش دهیم اما می توانیم آن را ارتقا دهیم.

    وی افزود: اگر بر روی ظرفیت تولید خود سرمایه گذاری کنیم می‌توانیم تولید نفت خام خود را در آینده به 20 میلیون بشکه در روز افزایش دهیم اما تولید بیش  از 20 میلیون بشکه در روز برای ما مقدور نیست.

    «بن سلمان» به این نکته هم اشاره کرد که می‌توانیم تولید خود را در حال حاضر به 11.5 میلیون بشکه در روز برسانیم و ظرف مدت 6 تا 9 ماه این میزان را به 12.5 میلیون بشکه در روز ارتقا دهیم.

    این اظهارت مقام سعودی در حالی مطرح می‌شود که کشورهای بزرگ صادرکننده نفت به دنبال رسیدن توافق بر سر حفظ سقف تولید بر پایه ماه ژانویه هستند تا بازار جهانی نفت را از تلاطم نجات دهند و ثبات بهای طلای سیاه را به همراه بیاورند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها