عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه خبر داد‌

امضاء قرارداد نهایی با ایرباس تا ۳۰ روز آینده‌

قرارداد ایرباس‌‌ها ضمانت بانکی و دولتی ایران ندارد

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل و تامین مالی‌ از تبدیل پیش قرارداد خرید ۱۱۸ فروند ایرباس به قرارداد نهایی، تا یک‌ ماه آینده خبر داد.

امضاء قرارداد نهایی با ایرباس تا ۳۰ روز آینده‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی،‌ اصغر فخریه کاشان‌ با تشریح دستاورد سفر وزیر راه و شهرسازی به آلمان، بیان کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه مذاکراتی نیز در حوزه شرکت‌های بندری و مذاکراتی با بانک‌‌های آلمان به منظور رفع موانع بانکی انجام شد.

    فخریه کاشان درباره مذاکره با رئیس ایرباس در آلمان نیز گفت: در این نشست درباره موانع موجود برای تسریع در اجرای توافقات با ایرباس مذاکره شد.

    وی با بیان اینکه مذاکرات با ایرباس برای انعقاد قرارداد نهایی ادامه دارد،‌به پیش قراداد‌ 500 صفحه‌ای با ایرباس در این‌باره اشاره کرد و ‌گفت: این حجم از قرارداد باید با جزئیات مطالعه و نظرات طرفین منتقل شود.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره اظهاراتی مبنی بر انعقاد قرارداد نهایی و عدم مجوز آمریکا به ایرباس گفت: در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مجوزهای لازم صادر شده است ضمن اینکه مگر ممکن است به شرکت بوئینگ به عنوان یک شرکت آمریکایی مجوز مذاکره با ایران داده شود، اما ایرباس این مجوز را نداشته باشد‌ بنابراین مجوزهای لازم برای مذاکره ایرباس و بوئینگ با ایران داده شده است.

    فخریه کاشان درباره زمان نهایی شدن پیش‌قرارداد خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس گفت: امیدواریم طی یک‌ماه آینده این قرارداد نهایی شود.

    وی با تاکید بر اینکه از طرف ایران هیچ ضمانت بانکی و دولتی برای خرید این هواپیمایی داده نشده و نمی‌شود، افزود: در سال جاری میلادی بین 5 تا 8 فروند از هواپیماهای خریداری شده به ایران تحویل می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها