عصر خودرو

پیش بینی عملکرد دلار در هفته پیش رو

عصر بازار- روز جمعه ارزش دلار در برابر یورو کاهش یافت، زیرا برخلاف قبل، خبرهایی که از اقتصاد آمریکا منتشر شد منفی بود. البته هفته گذشته در مجموع ارزش دلار در برابر یورو رشد کرد.

پیش بینی عملکرد دلار در هفته پیش رو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران،  برای هفته پیش رو تحلیلگران در نظرسنجی ها، تغییرات ارزش دلار در برابر یورو، پوند انگلستان و ین ژاپن را پیش بینی کرده اند و ما در ادامه ضمن اشاره به این نظرسنجی به بررسی شرایط بازار ارزها می پردازیم.

    هفته پیش، اغلب گزارش هایی که از اقتصاد آمریکا منتشر شد منفی بود البته مانند گذشته گزارش وزارت کار نشان داد وضعیت بازار کار آمریکا همچنان در حال بهتر شدن است. روز گذشته اعلام شد شاخص اعتماد مصرف کنندگان در ماه جاری میلادی به 89.2 کاهش یافته است.

    این رقم در ماه مارس 92 بود. از سوی دیگر، میزان استفاده از ظرفیت تولید از 75.4 درصد در ماه فوریه به 74.8 درصد کاهش یافته و میزان تولید صنعتی در ماه گذشته میلادی نسبت به ماه فوریه 0.6 درصد افول کرده است. این خبرهای منفی از اقتصاد آمریکا کافی بود تا ارزش دلار در برابر یورو کاهش یابد.

    در هفته پیش رو، تعداد خبرهایی که از اقتصاد آمریکا منتشر می شود زیاد نیست و به همین دلیل تغییرات ارزش دلار عموما تحت تاثیر تحولات هفته های اخیر قرار دارد. در هفته های اخیر اعضاء کمیته سیاستگذای بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی های خود افزایش نرخ های بهره در آینده نزدیک را مناسب ندانسته اند زیرا معتقدند ضعف اقتصاد جهان بر اقتصاد آمریکا تاثیر منفی دارد و محدود شدن سیاست های حمایتی بانک مرکزی آمریکا منطقی نیست.

    هفته گذشته نرخ تورم در آمریکا در ماه مارس در مقیاس ماهانه تنها 0.1 درصد اعلام شد. در مقیاس سالانه قیمت ها 0.9 درصد رشد کرده اند که نسبت به پیش بینی اقتصاددان ها یعنی 1.2 درصد و رقم مربوط به ماه فوریه یعنی یک درصد پایین تر است. شاخص بهای تولیدکننده در ماه مارس در مقیاس ماهانه 0.1 درصد کاهش یافت در حالیکه پیش بینی شده بود 0.2 درصد رشد کرده است.

    در مقیاس سالانه نیز این شاخص 0.1 درصد افول کرده در حالیکه رشد 0.3 درصدی برای آن پیش بینی شده بود. و در نهایت هفته گذشته اعلام شد خرده فروشی در ماه پیش نسبت به ماه فوریه 0.3 درصد کاهش یافته درحالیکه پیش بینی شده بود 0.1 درصد رشد کند.

    عاملی دیگری که روز جمعه سبب کاهش ارزش دلار شد افول قیمت نفت بود. قیمت نفت هفته پیش در مجموع رشد کرد اما روز جمعه کاهش یافت و سبب ریسک گریزی سرمایه گذاران شد، عاملی که به حرکت سرمایه ها به سمت ارز امن یعنی ین منجر شد و در نتیجه ارزش دلار تحت فشار قرار گرفت.

    برای هفته پیش رو، داده های اقتصادی، سخنرانی برخی اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا و نتیجه نشست تولیدکنندگان بزرگ نفت در قطر که فردا برگزار می شود، بر ارزش دلار تاثیر خواهند داشت.

    در نظرسنجی از کارشناسان بازار ارز، 54 درصد پیش بینی کرده اند این هفته ارزش دلار در برابر یورو رشد می کند. همچنین 67 درصد پیش بینی کردند ارزش دلار در برابر ین افزایش خواهد یافت و 83 درصد معتقد بودند ارزش دلار در برابر پوند انگلستان بالا خواهد رفت. بدین ترتیب انتظار می رود عملکرد دلار این هفته مثبت باشد.

    در زیر نمودار تغییرات نسبت یورو به دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها