عصر خودرو

ایران شرکت نکرد

۱۷ کشور نفتی در اجلاس نفتی دوحه جمع شدند

عصر بازار- صبح امروز ۱۷ کشور عمده تولیدکننده نفت برای توافق بر سر محدود کردن میزان عرضه نفت در بازار جهانی در دوحه قطر دور هم جمع شدند، ایران غایب بزرگ این نشست نفتی است.

۱۷ کشور نفتی در اجلاس نفتی دوحه جمع شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اولین نشست کشورهای اوپکی و کشورهای تولیدکننده نفت غیرعضو اوپک پس از 15 سال در دوحه قطر آغاز به کار کرد.

    در این نشست 17 کشور اوپکی و غیراوپکی با هدف محدود کردن عرضه نفت در بازار جهانی و در نتیجه بهبود شرایط قیمتی این حامل انرژی، دور هم جمع شدند.

    این کشورها قصد دارند در این نشست بر سر تثبیت عرضه نفت خود در متوسط میزان تولیدشده در ماه ژانویه سال جاری توافق کنند.

    این نشست با حضور کشورهای اوپکی شامل اکوادور، الجزیره، نیجریه، کویت، امارات، ونزوئلا، قطر و عربستان سعودی و همچنین برخی کشورهای غیرعضو اوپک مانند عمان و روسیه در حال برگزاری است.

    به گزارش دیلی‌میل ایران غایب بزرگ این نشست نفتی است.

    روز گذشته جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور مجدداً تأکید کرد که عربستان مشروط به اجرای این توافق از سوی دیگر کشورها از جمله ایران به این توافق خواهد پیوست.

    پیشتر و در ماه فوریه، عربستان، قطر، ونزوئلا و روسیه در دوحه توافق کرده بودند تا پیش از برگزاری نشست کنونی، تولید و عرضه نفت خود به بازار جهانی را در متوسط ماه ژانویه ثابت نگه دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها