عصر خودرو

وزیر نفت کویت اعلام کرد

خو‌ش‌بینی نسبت به نتیجه نشست دوحه

عصر بازار- وزیر دارایی کویت و وزیر نفت موقت این کشور گفت که نسبت به نتایج گفت‌وگوهای دوحه خوش‌بین است.

خو‌ش‌بینی نسبت به نتیجه نشست دوحه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک روسیه، اناس صالح گفته که وی نسبت به نتایج نشست امروز بین تولید‌کنندگان نفت در دوحه قطر که برنامه مهار افزایش تولید نفت را مورد بررسی قرار خواهد داد، خوش‌بین است.

    پایتخت قطر امروز میزبان گفت‌وگوهای کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت و تولید‌کنندگان خارج از این سازمان درباره‌ طرح فریز نفتی است.

    این گفت‌وگوها با هدف رسیدن به یک توافق برای تثبیت تولید در سطوح ماه ژانویه برگزار می‌شود.

    صالح درباره‌ انتظار خود از این گفت‌وگوها به خبرنگاران گفت: من خوش‌بین هستم.

    وزرای انرژی عربستان، قطر، ونزوئلا و روسیه در ماه فوریه در دوحه قطر درباره وضعیت بازار نفت مذاکره کرده و توافق کردند در صورتی که کشورهای دیگر نیز به این طرح بپیوندند تولید خود را در سطوح ماه ژانویه نگه دارند تا از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کنند.

    قیمت نفت از اواسط فوریه که روسیه و عربستان تمایل اولیه را برای همکاری در زمینه تثبیت تولید اعلام کردند، بیش از 35 درصد افزایش یافته است.

    آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که انتظار می‌رود نفت مازاد موجود در بازارهای جهانی حداکثر تا نیمه دوم سال جاری به صفر برسد و روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت که مازاد نیاز جهانی ست به 200 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

    رسانه‌های روسی به نقل از منابع دیپلماتیک مستقر در دوحه قطر اعلام کردند که مسکو و ریاض برای محدود کردن عرضه نفت به توافق رسیده اند.

    وزارت انرژی روسیه از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها