عصر خودرو

آغاز مذاکرات ایران با لبنان برای فروش محصولات پتروشیمی

عصر بازار- مذاکرات ایران و لبنان به منظور امضای قرارداد جدید خرید محصولات پتروشیمی و پلیمری در دوران پساتحریم در تهران آغاز شد.

آغاز مذاکرات ایران با لبنان برای فروش محصولات پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، پس از آغاز مذاکرات ایران با شرکت‌هایی همچون بارسلونا اسپانیا، «رودلوف سانچز» مکزیک، شرکت «ال. سی. سی» لبنان هم به طور رسمی خواستار امضای قراردادهای خرید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری از ایران شد.

    «نلی مکی» مدیر اجرایی شرکت ال. سی. سی لبنان در جمع خبرنگاران با اشاره به نیاز لبنان به واردات انواع محصولات پتروشیمی و پلیمری، گفت: ایران یکی از کشورهای بزرگ تولیدکننده و صادرکننده انواع محصولات پتروشیمی در سطح جهان است.

    این مقام مسئول در شرکت ال. سی. سی لبنان با اشاره به آغاز مذاکراتی با تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی، هدف از انجام این گفتگوها را توافق بر سر قرارداد خرید محصولات پتروشیمی عنوان کرد و افزود: در کنار کیفیت، قیمت محصولات پتروشیمی ایران در مقایسه با سایر تولیدکنندگان جهان مناسب و نسبتا پایین است.

    بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 60 میلیون تن در سال است که پیش بینی می‌شود در سال جاری با بهره‌برداری از 10 طرح جدید پتروشیمی، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 6 میلیون و 200 هزار تن افزایش یابد.

    از سوی دیگر، امسال با بهره‌برداری از این واحدهای پتروشیمی، ارزش تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 4.8 میلیارد دلار افزایش می‌یابد، ضمن آنکه با بهره‌برداری از طرح‌های جدید پتروشیمی در سال‌ آینده هم ظرفیت تولید پتروشیمی ایران حدود 9.6 میلیون تن دیگر افزایش می‌یابد.

    براساس اهداف تعیین شده توسعه صنعت پتروشیمی باید تا پایان برنامه ششم توسعه با افزایش دو برابری به 130 میلیون تن در سال افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها