عصر خودرو

عضو هیئت‌مدیره‌‌ زاگرس‌ایر خبر داد

پیشنهاد مشروط به بوئینگ برای خرید ۵۵ فروند هواپیما

خرید از بوئینگ مستلزم «تسهیلات» مالی

عصر بازار- عضو هیئت‌مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس گفت: به شرکت بوئینگ اعلام کرده‌ایم شرکت هواپیمایی زاگرس حاضر است ۵۰ تا ۵۵ فروند هواپیما‌ از مدل‌های مختلف تولیدی این ‌کمپانی را به شرط تأمین مالی مناسب خریداری کند.

پیشنهاد مشروط به بوئینگ برای خرید ۵۵ فروند هواپیما
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید عبدالرضا موسوی اظهار داشت: کمپانی بوئینگ تا اواسط هفته جاری ‌‌2 تا 4 مدل هواپیمای تولید خود را به ما معرفی می‌کند.

    وی اظهار داشت: لازم است این کمپانی‌ سازنده هواپیما اعلام کند که می‌تواند این هواپیماها را دقیقاً در چه تاریخی و پس از مشخص کردن نحوه تأمین مالی تحویل ایران می‌‌دهد.

    عضو هیأت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس گفت: البته باید پیش از آن نیز یک پیش‌قرارداد به امضا برسد و آنها این پیش‌قرارداد را به اوپَک ببرند و‌ مجوز بگیرند مبنی بر اینکه به عنوان یک شرکت آمریکایی، می‌خواهند چند فروند هواپیما را به‌ ایرلاین ایرانی بفروشند و همزمان با آن با شرکت‌های لیزینگی و فاینانسرهای بین‌المللی هم رایزنی کنند.

    * خرید 55 فروند هواپیما از بوئینگ مشروط به ایجاد تسهیلات مالی

    موسوی با اشاره به وجود مشکلات پیش روی خرید هواپیما در‌ شرایط فعلی پساتحریم افزود: اگر شرکت هواپیمایی بوئینگ بتواند مشکل مجوزهای خود را برای فروش هواپیما به ایران و پشتیبانی فنی ناوگان بوئینگ موجود در ایران رفع کند، در بحث تأمین مالی هم به اجماعی در بررسی‌های لیزینگ یا فاینانس بین‌المللی برسد و مشکل تأمین مالی خرید هواپیماها را حل کند، شرکت هواپیمایی زاگرس حاضر است 50 تا 55 فروند هواپیما‌ از مدل‌های مختلف تولیدی این ‌کمپانی خریداری کند و این موضوع را در جلسه با بوئینگ به آنها اعلام کردیم.

    بر اساس این گزارش ، موسوی پیش از این نیز در این‌باره گفته بود: ‌در حال حاضر برای خرید هواپیما نه امکان نقل و انتقال پول وجود دارد، نه اصلاً پولی وجود دارد ضمن آنکه مشکلات بیمه و تعمیر و نگهداری هواپیما را داریم بنابراین باید واقع‌بینانه عمل کرد.

    بنا به گفته عضو هیأت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس‌ ‌‌برای خرید یک فروند هواپیما هزاران پروسه باید طی شود، ‌فرض کنید که فاینانس هواپیما انجام شد که اگر فاینانس عملیاتی شد باید یک شرکت بیمه‌ای، بیمه را انجام دهد که به دلیل آنکه بیمه‌های ما هنوز در تحریم هستند باید بیمه‌های خارجی این کار را انجام دهند و اینها هنوز بیمه‌گران اتکایی ندارند، در حالی که فاینانسر و کمپانی سازنده مدعی است که فلان شرکت بیمه باید پشت این قرارداد باشند در حالی که ما نداریم.

    وی این را هم گفت که در فاینانس بین‌المللی نیز هنوز کارگزار برای بسیاری از بانک‌های داخلی در کشورهای خارجی مشخص نیست، در آمریکا که نداریم در اروپا هم بازیگران اصلی این صنعت، پشت این پروژه نیستند.

    عضو هیأت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با بیان اینکه شرکت بوئینگ در مذاکره اخیر خود با ایرلاین‌های ایرانی یک «جنرال‌لایسنس» با خود به همراه داشت، افزود: این جنرال لایسنس در سایت اوپَک هم موجود است که اجازه مذاکره شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های ایرانی برای خرید و فروش محصولات آمریکایی می‌دهد.

    موسوی با بیان اینکه بوئینگ فعلاً در گام اول به معرفی محصولات خود پرداخته است، اضافه کرد: آنها به ما گفتند اجازه بدهید در جلسات اولیه فقط ارزیابی دو طرف انجام شود و این منطقی است؛ باید افق‌های چشم‌انداز 2 تا 5 سال آینده مشخص شود و سپس مذاکرات انجام شده و بحث تأمین مالی نیز بررسی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها