عصر خودرو

کاهش ۲ درصدی قیمت متوسط معامله‌های برق در بورس انرژی

عصر بازار- قیمت متوسط معاملات برق در بورس انرژی در هفته گذشته (۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه) نسبت به هفته پیش از آن، دو درصد کاهش یافت.

کاهش ۲ درصدی قیمت متوسط معامله‌های برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، از وزارت نیرو، معامله‌های برق در بورس انرژی در هفته گذشته تنها در نماد بار پایه صورت گرفت.

    برپایه این گزارش، هفته گذشته (21 تا 25 فروردین ماه) در بورس انرژی، تنها در نماد بار پایه روزانه معادل 43 هزار 560 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 310 هزار و 206 ریال بر مگاوات ساعت بین خریداران و فروشندگان انرژی معامله شد.

    قیمت متوسط معاملات برق در هفته یاد شده نسبت به هفته پیش از آن به میزان دو درصد کاهش نشان می دهد. همچنین ارزش معاملات انجام شده در این هفته بیش از 13 میلیارد ریال بوده است.

    پس از موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس کشور در چهار بخش اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محور کالاهای انرژی مانند زغال سنگ، نفت و انرژی های سبز مانند انرژی های خورشیدی، در برنامه کاری سال 1390 بازار سرمایه ایران قرار گرفت.

    قرار است در مرحله نخست برق به صورت سلف موازی معامله شود و سپس، بازار مشتقه شامل قرارداد آتی، قرارداد اختیار خرید و معاملات در عرصه بین المللی فعال می شود.

    شرکت بورس انرژی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مدیریت فناوری، شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکت های کارگزاری، شرکت مدیریت شبکه، شرکت توانیر، مصرف کنندگان برق و تولیدکنندگان برق بازیگران بورس انرژی در بخش معاملات برق محسوب می شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها