عصر خودرو

ایتالیا ۴ میلیارد یورو در راه آهن ایران سرمایه گذاری می کند

عصر بازار- مشاور روابط بین الملل شرکت ایتالیایی ایتینرا (ITINERA S.p.A) از سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری این شرکت در راه آهن ایران خبر داد.

ایتالیا ۴ میلیارد یورو در راه آهن ایران سرمایه گذاری می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «پینو آرلاچی» PINO ARLACCHI  افزود: بسیار خوشحالیم که دو یادداشت تفاهم با دو شرکت مهم ایرانی در بخش حمل و نقل برای احداث راه آهن در ایران امضا کرده ایم.
    وی به جزئیات دیگر این توافقنامه ها اشاره نکرد و ادامه داد: ما اکنون خود را برای رویارویی با چالش های بعدی آماده می کنیم و امیدواریم «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا به قول هایی که در مورد حمایت از شرکت های علاقمند به سرمایه گذاری در ایران داده است، عمل کند.
    مشاور روابط بین الملل شرکت ایتینرا، چالش های پیش روی این شرکت را تامین اعتبار بانکی و بیمه سرمایه گذاری عنوان کرد.
    آرلاچی درحاشیه نشست ایران وایتالیا در تهران در پاسخ به این سوال که مشکل استفاده از دلار را در معامله با ایران چگونه حل می کنید، گفت: می توان از یورو استفاده کرد و این مساله مانع مهمی برای گسترش روابط تجاری با ایران نیست.
    عباس نظری مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از امضای تفاهمنامه همکاری های ریلی بین ایران و ایتالیا، کارگروه ارائه راهکارهای تحقق این امر برای احداث خطوط سریع السیر قم - اراک و تهران - همدان تشکیل شد.
    وی افزود: علاوه بر همکاری ایتالیایی ها برای احداث این دو خط سریع السیر، ساخت مرکز تست لکوموتیو در تهران و ارایه برنامه های آموزشی از محورهای مهم همکاری های راه آهن ایران و ایتالیا در سفر نخست وزیر این کشور به تهران بود.
    وی با بیان اینکه اجرای پروژه های ریلی در ایران با استفاده از فاینانس خارجی شرکت ساچه ایتالیا بیمه می شود، گفت: در این راستا، طرفین یک کارگروه کارشناسی تشکیل دادند تا مباحث مالی، صنعتی و تامین مالی این پروژه ها را بررسی کنند.
    نظری ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین راه آهن ایران و ایتالیا یاد آور شد: در این تفاهمنامه برای انجام هریک از پروژه های ریلی در ایران راهکارهای اجرایی خاصی تعیین شده است.
    مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: راه آهن دو کشور در زمینه های آموزشی نیز همکاری های خود را توسعه می دهند و به همین منظور قرار است راه آهن ایتالیا یک بسته آموزشی را در زمینه خطوط ریلی، ناوگان و مباحث تحقیقی ارائه دهد تا با اولویت ارتقای کیفیت خدمات در حوزه ریلی کشور اجرا شود.
    نشست تجاری ایران و ایتالیا روز چهارشنبه (25 فروردین) در دومین روز سفر «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا به تهران در محل اتاق بازرگانی،صنایع ومعادن ایران برگزار شد و «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از مقام های ارشد تجاری ایران و ایتالیا حضور داشتند.
    رنتزی به همراه یک هیات بزرگ تجاری سه شنبه (24 فروردین) وارد تهران شد.
    در نخستین روز سفر وی، هفت سند همکاری در زمینه های مختلف، تفاهمنامه همکاری صنعتی بین وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چارچوب همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا امضا شد.
    در نشست تجاری دو کشور نیز 12 قرارداد بین بخش خصوصی و دولتی دو کشور در محل اتاق ایران امضا شد.
    «لیچا ماتیولی» معاون رئیس کمیته بین‌المللی کنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا (کنفیندوستریا)، در نشست اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا پیش از تحریم های بین المللی هفت میلیارد و 200 میلیون یورو بود اما پس از تحریم ها به یک میلیارد و 700 میلیون یورو کاهش یافت که می خواهیم این حجم بار دیگر افزایش پیدا کند و حتی بیش از مقدار پیشین شو

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها