عصر خودرو

بخش دوم

آینده گاز مایع ایران پس از توافق

عصر بازار: با وجود پروژه های واردات گاز مایع زمینی مطرح شده و به تعویق افتاده در کویت و فجیره امارات قبل از مصوبات نهایی دولت ، چشم انداز خط لوله گازی ایران می تواند از جذابیت این پروژه ها کم کند.

آینده گاز مایع ایران پس از توافق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، پایانه های زمینی که در مقابل زیرساخت های موقت شناور تبدیل مجدد به گاز در کویت و دبی قراردارند گران تر هستند
    قراردادهای بلندمدت برای گاز ایران نسبت به خرید گاز مایع در بلند مدت در منطقه ای که تحت تاثیر تنش های جغرافیایی- سیاسی است ، اقتصادی تر است. تهدیدها برای بسته شدن تنگه هرمز از یادها چندان دور نیست و اطمینان و امنیت نسبت به عرضه همچنان با اهمیت است.
    ایران قرارداد فروش برای عرضه روزانه 1.5 میلیارد فوت مکعب گاز به عراق منعقد کرده است.
    ایران همچنین خط لوله گاز به پاکستان صادر کرده اما پاکستان در پرداخت برای 780 کیلومتر خط لوله مشکلاتی داشته است.
    وزیر نفت پاکستان اذعان داشت منتظر برداشته شدن تحریم های گازی هستند تا فرآیند آن را که سال گذشته متوقف شده بود ، مجددا آغاز کنند.
    این مقام مسئول بیان کرد پروژه خط لوله 7.5 میلیارد دلاری پاکستان تا آوریل 2017 تکمیل خواهد شد. و با ایران زمانی ارتباط مجدد برقرار خواهد شد که تحریم ها برای فروش گاز برداشته شود.
    قراداد گازی که با پاکستان سال ها پیش امضا شد ، قیمت هر بشکه نفت 100 دلار با قیمت گاز تحویلی ایران به پاکستان معادل 12 دلار بر MMBtu برابر است. 

    برچسب ها