عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیون یورویی چین

شمارش معکوس برای افتتاح طرح فولاد سپیددشت

عصر بازار- در حالی با آغاز به کار طرح فولاد سپیددشت چهارمحال و بختیاری قرار است نخستین کارخانه احیای مستقیم از طرح‌های استانی فولاد آماده بهره‌برداری شود که پیش از این اعلام شده بود این طرح با مشارکت شرکت فولاد مبارکه اجرا خواهد شد.

شمارش معکوس برای افتتاح طرح فولاد سپیددشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، واحد احیای فولاد سپیددشت در حالی قرار است در بهار 95 افتتاح شود که پیش از اینها ایمیدرو اعلام کرده بود میزان پیشرفت واحد احیای مستقیم طرح سپیددشت 81 درصد، واحد ذوب و ریخته‌گری 39 درصد، پیشرفت کل 55 درصد و ظرفیت تولید سالانه این طرح حدود 800 هزار تا یک میلیون تن است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح را 450 میلیارد تومان و کل سرمایه‌گذاری را 270 میلیون یورو اعلام کرد. او در خصوص اعتبار ارزی این طرح نیز گفته بود که اعتبار اسنادی ال‌سی این طرح در آذر ماه 1392 با مشارکت شرکت MCC چین گشایش یافته است.

    آن‌طور که ایمیدرو اعلام کرده، طرح فولاد سپیددشت چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین طرح از طرح‌های فولاد استانی است که اکنون بخش احیای آن آماده بهره‌برداری است و در اردیبهشت‌ماه با حضور مقامات عالی کشور راه‌اندازی می‌شود. بخش احیای تعدادی از طرح‌های فولاد استانی نیز قرار است به تدریج در طول سال 95 به مرحله بهره‌برداری برسند.

    طرح‌های هفت‌گانه فولاد استانی شامل طرح فولاد سپیددشت در استان چهارمحال و بختیاری، نی‌ریز در استان فارس، میانه در استان آذربایجان شرقی، شادگان در استان خوزستان، بافت در استان کرمان، قائنات در استان خراسان جنوبی و طرح فولاد سبزوار در استان خراسان رضوی هستند.

    طرح‌های فولاد استانی از شهریور سال 1385 کلنگ‌زنی شدند، اما به دلیل مشکلات تامین نقدینگی معوق مانده بود که از نیمه دوم سال 92 با تلاش‌های ایمیدرو در دولت یازدهم و حل مشکل نقدینگی این واحدها به ویژه با مشارکت بخش خصوصی با سرعت بیشتری ادامه یافت.

    بر اساس این گزارش، طی دو سال گذشته بیش از 1100 میلیارد تومان منابع مالی به طرح‌های فولاد استانی تزریق شده، هر چند ظرفیت هریک از این طرح 800 هزار تن تعیین شده اما قابلیت افزایش ظرفیت تا یک میلیون تن نیز برای آنها پیش‌بینی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها