عصر خودرو

با دادوستد بیش از ۶.۵ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا؛

پرچم سیمانی ها در بازار گواهی سپرده هم به اهتزاز درآمد

عصر بازار- در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۱۱ میلیون و ۵۳۸ هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۲۹۰۷ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال دادوستد کردند؛ در این هفته رقابت اصلی بین زعفران نگین و سکه طلا برای کسب جایگاه نخست ارزش معاملات بود که البته سیمان با اقتدار در جایگاه نخست حجم معاملات ایستاد.

پرچم سیمانی ها در بازار گواهی سپرده هم به اهتزاز درآمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر؛ طی هفته ای که گذشت، سکه طلا با کسب سهم 59 درصدی از ارزش کل معاملات رتبه اول را به دست آورد؛ به طوری که معامله گران با دادوستد یک میلیون و 353 هزار گواهی سپرده سکه طلا ارزش بیش از 1715 میلیارد و 513 میلیون ریالی را رقم زدند.

    زعفران نگین با معامله 3 میلیون و 538 هزار و 389 گواهی سپرده و ثبت ارزش 1142 میلیارد و 416 میلیون ریالی توانست رتبه دوم معاملات را کسب کند. طی بازه زمانی مورد بررسی و در نماد معاملاتی انبارهای دارایی مذکور به ترتیب 31 و 39 درصد از حجم و ارزش کل معاملات رقم خورد.

    6 میلیون و 579 هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش تقریبی 33 میلیارد و 500 میلیون ریال در حالی مورد معامله قرار گرفت که با ثبت این آمار سیمان از نظر حجم با کسب سهم 57 درصدی مقام اول و از نظر ارزش معاملات رتبه سوم را به دست آورد.

    در این هفته دادوستد 51 هزار و 828 گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به 13 میلیارد ریالی در بازار مالی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

    معامله 3949 هزار گواهی سپرده برنج طارم نیز ارزش 1.7 میلیارد ریالی را در پی داشت.

    ارزش دادوستد 1846 گواهی سپرده زیره سبز نیز به رقمی حدود 1.7 میلیارد ریال رسید و 15 گواهی سپرده پسته بادامی و فندقی نیز در حالی خرید و فروش شد که ارزش آن به 31 میلیون ریال نزدیک شد.

    داده کاوی آمارهای معاملاتی هفته گذشته حاکی از آن است که 10 گواهی سپرده کشمش سبز نیز در نماد انبار خلیل آباد در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش 6.7 میلیون ریالی برای آن ثبت شد.

    برچسب ها