عصر خودرو

معاون زنگنه خبر داد:

دو شرط جدید نفتی ایران برای توتال فرانسه

عصر بازار- معاون وزیر نفت با تشریح دو شرط جدید ایران برای شرکت توتال فرانسه به منظور ساخت یک مجتمع پتروشیمی در جنوب ایران، گفت: هیاتی متشکل از مدیران ارشد توتال تا چند روز آینده وارد تهران می‌شود.

دو شرط جدید نفتی ایران برای توتال فرانسه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مرضیه شاهدائی در تشریح آخرین مذاکرات انجام شده با شرکت توتال فرانسه به منظور ساخت یک مجتمع پتروشیمی در جنوب ایران، گفت: سال گذشته یک تفاهم‌نامه اولیه بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و توتال برای ساخت یک مجتمع بزرگ پتروشیمی امضا شد.

    معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه براساس مذاکرات انجام شده، دو پیش شرط ایران برای شرکت توتال به منظور ساخت پتروشیمی در کشور مطرح شده است، تصریح کرد: بر این اساس فرانسوی‌ها  در کنار استفاده از یک سبد ترکیبی خوراک گاز و مایع، باید نسبت به تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد صنایع تکمیلی پتروشیمی در حاشیه این مجتمع بخش بالادستی پتروشیمی اقدام کنند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه توتال خواستار ساخت یک مجتمع پتروشیمی گریدهای مختلف پلی‌اتیلن در ایران است، اظهار داشت: با مذاکراتی که انجام شده، توتال باید برای ساخت پتروشیمی از ترکیبی از خوراک گاز اتان و خوراک مایع همچون میعانات گازی یا نفتا برای ساخت پتروشیمی اقدام کند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هنوز بحث تعیین ترکیب خوراک ساخت مجتمع پتروشیمی پیشنهادی توتال فرانسه در ایران نهایی نشده است، بیان کرد: با توجه به نهایی نشدن بحث خوراک، هنوز ظرفیت ساخت این مجتمع پتروشیمی هم قطعی نشده است.

    شاهدائی با بیان اینکه به زودی هیاتی متشکل از مدیران ارشد توتال فرانسه برای نهایی کردن مذاکرات به تهران سفر می‌کنند، تبیین کرد: درباره مکان ساخت این مجتمع پتروشیمی در جنوب کشور هم هنوز مذاکرات ادامه دارد و توافقی انجام نشده است.

    وی، یکی دیگر از پیش‌شرط‌های ایران برای توتال به منظور ساخت پتروشیمی در ایران را تکمیل زنجیره‌های ارزش و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با انجام گفتگوهای بیشتر، توافق نهایی بین دو طرف حاصل شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه‌گذاری شرکت توتال فرانسه به منظور ساخت مجتمع‌های جدید پتروشیمی و توسعه صنعت پتروشیمی ایران استقبال کرد و گفت: ایران از مزیت‌های متعددی همچون متنوع بودن سبد خوراک گاز و مایع برای ساخت طرح های جدید پتروشیمی در دوران پساتحریم برخوردار است.

    بر اساس این گزارش، در طول چند ماه گذشته تاکنون شرکت توتال فرانسه قراردادی به منظور واردات روزانه 160 هزار بشکه نفت خام امضا کرده، ضمن آنکه تفاهم نامه‌های جداگانه‌ای با پژوهشگاه صنعت نفت برای اجرای طرح‌های پژوهشی و شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی منعقد کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها