عصر خودرو

قرمزپوشی بازار سرمایه بر موج سیاست

عصر بازار- به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، اتفاقات سیاسی روزهای آینده، روند حرکتی بازار سرمایه راتعیین می کند.

قرمزپوشی بازار سرمایه بر موج سیاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، بورس اوراق بهادار که در هفته گذشته، روند مثبتی نداشت، آخرین هفته فرودین را با ریزش چشمگیر شاخص آغاز کرد. این ریزش که شاخص کل را به کانال 77 هزار واحدی رساند، به گفته برخی از عوامل بازار، تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و اقتصادی دو روز گذشته است.

    امیرمحمد خدیوی، مدیرمعاملات کارگزاری تدبیرگر سرمایه در گفت و گو با «عصر بازار» در خصوص ریزش دسته جمعی سهام بازار و شدت گرفتن صف های فروش گفت: متاسفانه بازار سرمایه ایران بر تحلیل استوار نیست. این عامل باعث می شود که پتانسیل ریزش در این بازار بالا باشد. هم اکنون نیز بازار به دلایلی از قبیل صحبت های ناامید کننده رییس کل بانک مرکزی در خصوص توافقات برجام و تاثیر در روابط بانکی، عدم تحقق وعده های خودروسازان و عملکرد نامناسب حقوقی های بازار روند نزولی را در پیش گرفته است.

    او در خصوص نقش حقوقی ها در بازار سرمایه گفت: قاعدتا حقوقی های بزرگ بازار سرمایه باید تحلیلگران اقتصادی و سیاسی در کنار خود داشته باشند و سرمایه گذاری های بلند مدت در این بازار انجام دهند. اما متاسفانه اکنون حقوقی ها تبدیل به نوسان گیر شده اند.بزرگترین سرمایه در این بازار، اعتماد است. هنگامی که حقوقی ها سهام را  پیش از رسیدن به قیمت جذاب می خرند و به جز سود سهام، سود بازاری هم می خواهند و برای رسیدن به این سود، نوسان گیری می کنند، باعث می شود که اعتماد به این بازار نزد مردم از بین برود.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر فردا روند منفی بازار مدیریت شود، می توان به این فاز اصلاح خوشبینانه نگاه کرد. در غیر این صورت، اخبار سیاسی در روزهای آینده روند حرکتی بازار را تعیین می کند. اکنون سهم های مهم و تاثیرگذار بازار به قیمت مقاومت رسیده اند. نیاز فعلی این بازار صحبت های مسئولان سیاسی کشور برای تعیین این مساله است که اختلافات فعلی در حد سیاست های کلان است و در بازار سرمایه تاثیر ندارد و یا این که به بازارهای سرمایه و حتی بازارهای جزیی تر نیز مرتبط می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها