عصر خودرو

قیمت نفت ریزش کرد

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به مازاد عرضه جهانی در سه ماهه نخست سال آینده در پی برداشت هماهنگ آمریکا و مصرف کنندگان دیگر از ذخایر استراتژیک و شیوع واریانت جدید ویروس کرونا، بیش از دو درصد سقوط کرد.

قیمت نفت ریزش کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای سومین روز معامله متوالی کاهش یافت و با یک دلار و 69 سنت معادل 2.1 درصد کاهش، به 80 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و چهار سنت معادل 2.6 درصد کاهش، به 76 دلار و 35 سنت رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه به دلیل تعطیلات شکرگزاری قیمت نهایی نداشت.

    کلوین وانگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس درباره روند بازار گفت: قیمت نفت احتمالا همسو با بازارهای مالی به دلیل نگرانی از شیوع واریانت جدید ویروس کرونا و آسیب دیدن تقاضا سقوط کرده است. فعالیت در بازارها هم به دلیل تعطیلات آمریکا کاهش پیدا کرده است.

    دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه تصمیم برای برداشت میلیونها بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را در اقدامی هماهنگ با کشورهای مصرف کننده بزرگ نفت شامل چین، هند و ژاپن با هدف پایین بردن قیمتها اعلام کرد.

    یک منبع آگاه در اوپک گفت: طبق یافته های کارشناسانی که به وزیران اوپک مشاوره می دهند، چنین برداشتی احتمالا به ایجاد مازاد عرضه در ماههای آینده منجر می شود. پیش بینی ها از رشد مازاد عرضه نفت بر دورنمای دیدار وزیران اوپک پلاس در دوم دسامبر سایه افکنده است.

    بر اساس گزارش رویترز، با این حال شاخصهای قیمت نفت در مسیر ثبت نخستین رشد هفتگی در حدود یک ماه گذشته هستند زیرا برداشت برنامه ریزی شده از ذخایر به میزان 70 تا 80 میلیون بشکه بوده و کمتر از میزانی بود که فعالان بازار پیش بینی کرده بودند.

    برچسب ها