عصر خودرو

کسری بودجه دولت آمریکا چقدر است؟

عصر بازار- کسری بودجه دولت آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمتر شد.

کسری بودجه دولت آمریکا چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد کسری بودجه این کشور در ماه اکتبر به 165 میلیارد دلار رسیده که این رقم، 119 میلیارد دلار کمتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال قبل بوده است.

    با توجه به بهبود شرایط کسب و کارها، مخارج دولت رو به کاهش است اما از سوی دیگر سررسید دریافت مالیات ها برای بسیاری از مالیات دهندگان فرا رسیده که این مسئله به نوبه خود موجب افزایش محسوس درآمد دولت شده است. 

    طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، درآمدهای دولت در ماه فوق با افزایش قابل توجه 21 درصدی نسبت به ماه قبل به 284 میلیارد دلار رسیده در حالی که میزان مخارج به 449 میلیارد دلار رسیده است.

    با در نظر گرفتن 10 ماهه نخست سال مالی جاری، کسری بودجه به دو تریلیون و 770 میلیارد دلار رسیده که اگرچه نسبت به کسری دو تریلیون و 807 میلیارد دلاری سال مالی قبلی کمتر شده اما کماکان در سطح بسیار بالایی باقی مانده است. 

    به گفته یک مقام وزارت خزانه داری، اصلی ترین دلیل کسری بودجه ماهانه مربوط به مخارج کرونایی دولت بوده به ویژه آن که وزارت کار مجبور شده است تا حدود 310 میلیارد دلار مزایای بیکاری پرداخت کند. 

    خبر دیگر در این بین آنکه کسب و کارهای آمریکایی به تدریج در حال احیا هستند و 324 میلیارد دلار مالیات به دولت در این زمان پرداخت کرده اند. 

    تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. 

    با موافقت کنگره و دولت، تاکنون حدود هفت تریلیون دلار به شکل بسته های مختلف حمایتی از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت هزینه شده است.

    این در حالی است که برخی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از اقشار آسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

    انتهای پیام

    برچسب ها