عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

قراردادهای توسعه فناورانه مخازن نفتی به بار می نشیند

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به قراردادهای بالادستی توسعه فناورانه مخازن نفت و گاز بین شرکت ملی نفت ، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از شکل گیری تدریجی هسته های توسعه دانش در مجموعه های طرف قرارداد این شرکت خبر داد.

قراردادهای توسعه فناورانه مخازن نفتی به بار می نشیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از از وزارت نفت، رکن الدین جوادی با اشاره به اینکه پیگیری این قراردادها از مصادیق اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، افزود: در اقتصاد مقاومتی این باور وجود دارد که بتوانیم با توانمندسازی نیروی انسانی و دانشگاه ها، فرصت رقابتی سالم را بین نیروهای با استعداد کشور فراهم کنیم.

    وی تصریح کرد: در صورتی که این باور اجرایی شود، گام مهمی در مسیر خودکفایی صنعت نفت در بخش بالادستی برداشته شده است.
    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در پی قراردادهای منعقد شده بین این شرکت و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور با هدف توسعه فناورانه برخی مخازن، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی طرف قرارداد، کار خود را آغاز کرده اند و هسته های توسعه دانش به تدریج در حال شکل گیری است.
    به گفته جوادی، بسیاری از طرح های جامع پیشنهادی (پروپوزالها) تصویب شده است و دانشگاه ها وارد فاز کاربردی شده اند.
    وی با اشاره به برگزاری همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی» در ٢٨ فروردین ماه امسال، اعلام کرد: موضوع در پنل نخست این همایش به طور مشروح مورد بررسی قرار می گیرد.
    براساس این گزارش، جوادی، ریاست نخستین پنل همایش با عنوان «نقش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه بالادست صنعت نفت» را برعهده دارد.
    همایش «صنعت نفت دانش بنیان، تبلور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی» ٢٨ فروردین ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار و عملکرد صنعت نفت در اجرای این سیاست ها در قالب هفت پنل اختصاصی بررسی می شود.
    پنل نخست این همایش به بررسی نقش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه بالادست صنعت نفت (اکتشاف و تولید) و پنل دوم به نقش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه پایین دست این صنعت (صنایع پالایش؛ پتروشیمی و گاز) اختصاص دارد.
    نقش شرکت های اکتشاف و تولید (E&P) و شرکت های پیمانکار عمومی (GC) در انتقال و توسعه فناوری برای تحقق صنعت نفت دانش بنیان در پنل سوم و نقش شرکت های یادشده در ارتقای توان داخل (Local Content) با سیاست بازار در مقابل توسعه فناوری در پنل چهارم همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
    نقش پروژه ساخت ١۰ گروه کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در انتقال و توسعه فناوری با مزیت تجاری - رقابتی و با رویکرد افزایش توان زنجیره ارزش صادرات خدمات فنی -- مهندسی در پنل پنجم و موضوع بهینه سازی مصرف انرژی از طریق اصلاح فرایندها و انتقال و توسعه فناوریهای بهینه سازی در پنل ششم بررسی می شوند.
    همچنین نقش نهاد تنظیم کننده مقررات (رگولاتوری) برای انتقال و توسعه فناوری و ارتقای توان داخل در پنل های ششم و هفتم همایش قرار می گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها