عصر خودرو

اوپک برآورد تقاضای نفت در سال ۲۰۱۶ را کاهش داد

عصر بازار- اوپک برآورد خود از رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی را کاهش داد و نگرانی ها درباره کاهش تقاضای مصر، چین و کشورهای آمریکای جنوبی از احتمال کاهش بیشتر در برآورد تقاضای نفت جهان خبر می دهد.

اوپک برآورد تقاضای نفت در سال ۲۰۱۶ را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، تازه ترین برآورد اوپک نشان می دهد که در سال جاری میلادی، رشد تقاضای نفت خام در جهان کمتر از برآوردهای پیشین خواهد بود.
    اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تقاضای نفت جهان در سال جاری میلادی یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز خواهد بود که 50 هزار بشکه نسبت به برآورد پیشین این سازمان کمتر است.
    این سازمان پیش بینی کرد که عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان نفت غیر عضو این سازمان در سال جاری میلادی 730 هزار بشکه در روز کاهش می یابد.
    وزارت نفت که از گزارش رویترز نقل کرده است در این گزارش افزود: برآورد تقاضای نفت اوپک در گزارش این سازمان 60 هزار بشکه نسبت به برآورد پیشین کاهش یافته است و به ٣١ میلیون و 460 هزار بشکه می رسد.
    گزارش اوپک به نقل از منابع ثانویه حکایت از آن دارد که در ماه مارس امسال، مجموع تولید نفت اعضای این سازمان به ٣٢ میلیون و 250 هزار بشکه در روز رسیده است که ١٥ هزار بشکه نسبت به ماه پیش از آن بیشتر است.
    براساس این گزارش، ایران اعلام کرده است که تولید نفت کشورش در ماه مارس با ١٥ هزار بشکه رشد نسبت به ماه فوریه به سه میلیون و 400 هزار بشکه در روز رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها