عصر خودرو

ایران، محل امن سرمایه‌گذاری خارجی است

عصر بازار- مدیرعامل نخستین کارگزار ایرانی در انگلیس، پتانسیل اقتصاد ایران را بی‌نظیر دانست و گفت: ایران محل امنی برای سرمایه‌گذاری است.

ایران، محل امن سرمایه‌گذاری خارجی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شاهین چراغی گفت: اگر شرکت هایی مانند ایرباس برای ایران تسهیلات لیزینگی و فروش اقساطی در نظر می‌گیرند به دلیل وجود ثبات و اطمینان در ایران است.
    وی افزود:تا زمانی که کشوری از ثبات سیاسی برخوردار نباشد در آن سرمایه‌گذاری کلان انجام نمی شود اما با امضای قراردادها، نگاه دنیا به ایران تغییر خواهد کرد و سرمایه گذاران خارجی نیز نسبت به افزایش منافع خود از سرمایه‌گذاری در کشور امیدوارتر می شوند.
    وی سال 95 را سال طلایی تاریخ اقتصادی کشور خواند و خاطرنشان کرد: دولت با ورود به بازار پول توانسته است ضمن تنظیم نظام پولی؛ گام موثری در کاهش هزینه تامین مالی بردارد.
    مدیرعامل نخستین کارگزار ایرانی در انگلیس با بیان اینکه ایران از بهترین قوانین برای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی برخوردار است در عین حال اظهار کرد: مشکل فعلی ما دو چیز است؛ اول اینکه نمی‌توانیم خوب خود را معرفی کنیم؛ دوم اینکه به ادبیات آنها چندان آشنایی نداریم و افرادی که مسلط به فرهنگ آنها باشند و بتوانند اطلاعات را عرضه کنند، بسیار کم هستند.
    چراغی افزود: در بانکداری هنوز بسیاری از خدمات را نداریم. در بازار سرمایه نیز همین طور؛ به عنوان نمونه یک مشتری نمی‌تواند از حساب سکه، پول را بیاورد و سهام بخرد؛ گویا این دو حساب برای دو فرد متفاوت است؛ در حالی که این در دنیا مرسوم نیست و هنگامی که شما وارد سامانه الکترونیکی بانکی می‌شوید، همه کارهای بیمه، ارز و معاملات را انجام می‌دهید و ما باید به این سمت برویم که بخشی از این، وظیفه سازمان بورس و بخشی وظیفه ماست.
    وی با اشاره به برخی چالش های مالی در اقتصاد گفت: واقعیت اینکه نرخ هزینه های مالی در ایران به شدت بالاست اما اعتقاد من این است که سال 95، سال درایت مدیرانی است که بتوانند هزینه های مالی شرکت های خود را کاهش دهند. بنابراین در سال جدید ، هرکس بتواند روی هزینه مالی کار کند، نیازی به خط تولید ندارد.
    چراغی درباره نقش بخش خصوصی در اقتصاد پسا تحریم نیز چنین اظهار کرد که اقتصادی که چند سال تحت تحریم‌های بسیار سخت بود، بخش خصوصی قدرتمندی ندارد؛ لذا دولت باید ابتدا معبر و گذر را در اقتصاد کشور بگشاید تا بعد از آن بخش خصوصی نیز وارد میدان شود و به رشد اقتصاد ملی کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها