عصر خودرو

فروش نفت به مغول‌ها از مسیر چین

مغولستان مشتری جدید نفت ایران

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به ازسرگیری مذاکرات ایران و مغولستان برای فروش نفت، گفت: در صورت توافق، ایران آماده صادرات نفت به مغولستان از مسیر چین است.

مغولستان مشتری جدید نفت ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و مغولستان به منظور صادرات نغت خام، گفت: مغولستان یکی از بازارهای نوظهور برای فروش و صادرات نفت خام ایران است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به سفر سال گذشته وزیر امور خارجه مغولستان به تهران و ارائه پیشنهاد خرید نفت از ایران، تصریح کرد: ایران محدودیتی برای صادرات نفت خام به این کشور آسیایی ندارد.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مغولستان کشوری است که در خشکی محصور است، اظهار داشت: بر این اساس از مسیر دریا امکان انتقال و صادرات نفت به این کشور وجود ندارد.

    قمصری با تاکید بر اینکه یکی از مسیرهای صادرات نفت ایران به مغولستان از مسیر چین است، تاکید کرد: در حال مذاکره با مغولستان برای نهایی کردن مسیر صادرات نفت از مسیر چین به این کشور هستیم.

    بیژن زنگنه وزیر نفت پیشتر در حاشیه گفتگو با «لوندگ پوروسورن» وزیر امورخارجه مغولستان با اشاره به درخواست این کشور برای واردات نفت از ایران، گفته بود: امکان صادرات 50 تا 60 هزار بشکه نفت ایران از طریق شرکت‌های چینی به این کشور آسیایی وجود دارد.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها