عصر خودرو

رئیس سازمان بورس در نشست خبری اعلام داشت:

کدال جدید می آید

عصر بازار: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی سیستم جدید کدال خبر داد و افزود: سیستم جدید با تمام مرورگرهای موجود در بازار قابلیت انطباق دارد . افزایش سرعت، آپلود و بارگذاری اطلاعات در سیستم کدال به نحو سریعتر و ساده تر فراهم شده است. همچنین سیستم جدید در iOS و اندروید قابلیت استفاده دارد .

کدال جدید می آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، نشست خبری رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد. در این نشست دکتر محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طبق تشریح اقدامات این سازمان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

    وی با اشاره به این که نسبت P/E هم اکنون در بورس اوراق بهادار 5.5 مرتبه است گفت: این رقم در فرابورس نیز عددی مشابه است.

    ریس سازمان بورس و اوراق بهادار جمع کل دارایی های شرکت های بورسی و فرابورسی را 943 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 80 درصد از دارایی های شرکت ها از طریق بدهی و 20 درصد از طریق حقوق صاحبان سهام تأمین شده است.

    وی با اشاره به ارزش 281 هزار میلیارد تومانی بورس تصریح کرد: ارزش بازار فرابورس نیز هم اکنون 58 هزار میلیارد تومان است که در مجموع به 340 هزار میلیارد تومان بالغ می شود .

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ارزش دفتری قیمت سهام شرکت ها را 1.7 اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم به این معنا است که 70 درصد نسبت به قیمت دفتری تفاوت داریم و این موضوع نشان دهنده پتانسیل بالای بازار است و اطلاعات مربوط به سود و درآمد شرکت ها باید این امر را پشتیبانی کند.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درآمد پیش بینی شده شرکت های بورسی را 247 هزار میلیارد تومان اعلام و ابراز داشت: سود خالص پیش بینی شده در فرابورس 8 هزار میلیارد تومان برآورد می شود. در عین حال از ابتدای سال بازده شاخص در بورس 7 درصد و در فرابورس 17 درصد بوده است.

    وی ادامه داد: ارزش معاملات بورس اوراق بهادار نیز در این مدت 13 هزار و 500 میلیارد تومان و در فرابورس 13 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است.

    دکتر فطانت با نگاهی به معاملات در بورس کالا خاطرنشان کرد: معاملات آتی بورس کالا در چهار ماهه ابتدای سال 3800 میلیارد تومان و ارزش کل معاملات بورس کالا غیر از معاملات آتی 11 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه در سال 93 در واقع 23 درصد کاهش را نشان می دهد که دلیل این امر، کاهش حجم معاملات در بخش پتروشیمی است.

    وی ادامه داد: در بورس انرژی نیز 908 میلیارد تومان داد و ستد شده که 700 میلیارد تومان آن را معاملات فیزیکی و 208 میلیارد تومان آن را معاملات برق و نفت کوره تشکیل دادند.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه سخنان خود از راه اندازی سیستم جدید کدال خبر داد و افزود: سیستم جدید با تمام مرورگرهای موجود در بازار قابلیت انطباق دارد . افزایش سرعت، آپلود و بارگذاری اطلاعات در سیستم کدال به نحو سریعتر و ساده تر فراهم شده است. همچنین سیستم جدید در iOS و اندروید قابلیت استفاده دارد .

    دکتر فطانت به تشریح امکانات جدید این سیستم پرداخت و گفت : هر فردی می تواند اطلاعات مورد نظر خود را ثبت کند تا سیستم اطلاعات دلخواه را برایش پیامک کند.

    وی ادامه داد: سیستم جدید با آدرس codal.ir قابل دسترسی خواهد بود و سیستم قدیم تا سه ماه آینده با آدرس codal.ir/old قابلیت دستیابی دارد و پس از سه ماه سیستم قدیم حذف و سیستم جدید تمام اطلاعات و اقدامات شرکت ها را به نمایش خواهد گذاشت.

    سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که نسخه تلفن همراه این سیستم نیز تست شده ابراز امیدواری کرد که سیستم تلفن همراه مربوط به کدال را نیز داشته باشیم .

    وی در بخش دیگر سخنان خود به اصلاحیه قانون اصل 44 اشاره کرد و افزود: بر اساس بند 6 این قانون مقرر شده شرکت های مصرح در این بند صورت های مالی خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار تحویل دهند که در این راستا اطلاع رسانی وسیعی انجام شد و در ساختار سازمانی بخشی تعبیه شد که این موضوع را پیگیری کند. هر چند که تا امروز اطلاعاتی دریافت نشده اما بعضا شرکت ها جواب استعلامات را داده اند و در شرف ارسال اطلاعات به سازمان هستند . چرا که مجلس می خواهد گزارشی را به صحن علنی ارسال کند و امیدواریم پیش از ارسال این گزارش، اطلاعات به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شود .

    برچسب ها