عصر خودرو

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

کاهش نرخ سود بانکی به نفع ساخت و ساز است

مراجعات مردم به بنگاه‌های مسکن برای خرید افزایش یافت

عصر بازار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید براینکه کاهش نرخ سود بانکی به نفع کل اقتصاد، تولید و در نهایت ساخت و ساز مسکن است، گفت: تعداد مراجعات مردمی به بنگاه‌های مسکن از نیمه دوم فروردین ماه جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

کاهش نرخ سود بانکی به نفع ساخت و ساز است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسام عقبایی در پاسخ به این سؤال که اکثر سازنده‌های مسکن به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن و سمت تقاضا سرمایه‌‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند و سودهای مناسب باعث شده وارد عرصه ساخت و ساز نشوند، گفت:‌به هر حال نرخ سود بانکی نقش مهم و به‌سزایی در بازار مسکن دارد به همین دلیل هرچقدر نرخ سود بانکی کاهش یابد هم به نفع اقتصاد کلان کشور و هم ساخت و ساز مسکن خواهد بود.

    وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دولت قصد دارد باز هم نرخ سود تسهیلات بانکی را کاهش دهد آیا این موضوع بر نرخ اجاره بها نیز تاثیر‌گذار خواهد بود، گفت: مطمئناً کاهش نرخ سود بانکی بر رونق بخش مسکن و ساخت و ساز تاثیر مثبتی خواهد داشت اما اینکه کاهش نرخ سود بر بازار اجاره‌بها تاثیرگذار باشد باید گفت که این برنامه هیچ تاثیری نمی‌تواند بر نرخ اجاره‌بها داشته باشد.

    *حجم مراجعات مردم به بنگاه‌های مسکن برای خرید مسکن افزایش یافته/رشد حجم مراجعات در ماههای اتی منجر به خرید می شود

    عقبایی در پاسخ به این سؤال که آیا بازار مسکن حالت طبیعی خود را پیدا کرده است، تأکید کرد: طبق گزارش‌های رسیده از سوی مشاوران املاک در سطح شهر تهران و حتی کل کشور در نیمه دوم فروردین ماه جاری حجم مراجعات مردم به بنگاه‌های مسکن برای خرید مسکن افزایش یافته است.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: قطعاً وقتی تعداد مراجعات مردمی برای خرید مسکن افزایش می‌یابد مبین این است که حجم معاملات مسکن در ماه‌های آتی افزایش می‌یابد.

    عقبایی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امیدوار بود که امسال رونق به بخش مسکن بازگردد، گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، امیدواریم که اقدامات عملیاتی در حوزه مسکن از سوی دولت رخ دهد و بازار به گِل نشسته مسکن از رکود خارج شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها