عصر خودرو

آژانس بین‌المللی انرژی:

ایران در حد انتظار نفت اضافی به بازار تزریق نکرده است

عصر بازار- آژانس بین‌المللی انرژی روز پنجشنبه اعلام کرد، توافق بر سر فریز تولید بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تأثیر محدودی بر عرضه جهانی نفت خواهد داشت و بعید است بازارها قبل از سال ۲۰۱۷ به توازن مجدد برسند.

ایران در حد انتظار نفت اضافی به بازار تزریق نکرده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی، که بر سیاست‌های انرژی کشورهای صنعتی نظارت دارد گفته، هرچند کاهش تولید در آمریکا در حال پررنگ شدن است و ایران به‌اندازه‌ای که انتظار می‌رفت، نفت اضافی به بازار تزریق نکرده است، اما دنیا هنوز در کل سال 2016 بیش از مقداری که مصرف می‌کند، نفت تولید می‌نماید.

    قیمت نفت از اواسط سال 2014 شروع به کاهش کرده و به‌دلیل افزایش تولید نفت اوپک و نفت شیل آمریکا از 115 دلار تا 27 دلار پایین آمده است.
    در گزارش ماهیانه آژانس بین المللی انرژی همچنین آمده است: «اگر به‌جای کاهش تولید، فریز تولیدی صورت بگیرد، تأثیر آن بر عرضه نفت فیزیکی محدود خواهد بود».

    «با توجه به اینکه سطح تولید عربستان و روسیه نزدیک رقمهای بی‌سابقه قرار دارد و به‌جز ایران، چشم‌انداز چندان قابل توجهی برای افزایش تولید دیده نمی‌شود، هرگونه توافق بر سر فریز تولید تأثیر چندانی بر برقراری توازن جهانی عرضه و تقاضا در نیمه اول سال 2016 نخواهد داشت».

    آژانس بین المللی انرژی که قرار است برآوردهای خود از سال 2017 را در ماه ژوئن منتشر کند، برآوردهای خود از رشد تقاضا در سال 2016 را نسبت به ماه گذشته اندکی کاهش داده و به 1.16 میلیون بشکه در روز رسانده است. این گزارش حاکی است، رشد تقاضا در چین، آمریکا و بخش عمده‌ای از اروپا کند شده است.

    در این گزارش همچنین با برآورد رشد تقاضای هند به‌میزان 300 هزار بشکه در روز آمده است: «هند ممکن است جایگزین چین به‌عنوان موتور اصلی رشد تقاضای جهانی برای نفت شود».

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها