عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز جمعه با روند نزولی آغاز به‌کار کرد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز جمعه به دلیل شک و تردید از موقیت آمیز بودن طرح اجرای فریز نفتی توسط کشورهای بزرگ صادر کننده نفت که قرار است در روز یکشنبه هفته آینده در «دوحه» قطر به منظور از بین بردن حباب عرضه طلای سیاه برگزار شود، با روند نزولی آغاز به کار کرد.

    در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با 3 سنت کاهش به رقم 43 دلار و 81 سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 5 سنت کاهش در برابر 41 دلار و 45 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    همچنین در نشست «دوحه» قرار است طرح فریز نفتی در راستای کنترل مازاد جهانی عرضه که در حدود 2 میلیون بشکه در روز است، برگزار شود.

    تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که نشست طرح فریز نفتی  «دوحه» نمی تواند راه حلی برای کنترل مازاد عرضه جهانی نفت به همراه بیاورد و در صورت توافق باعث افزایش قیمت نفت نمی شود بلکه از کاهش بیشتر بهای طلای سیاه جلوگیری می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها