عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

ورود بورس به فاز استراحت طبیعی است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که ورود بورس به فاز استراحت طبیعی است گفت: تصویب بودجه سال جاری و تصمیمات دولت برای تعیین نرخ ارز و نرخ سود بانکی و تسهیلات بانکی از جمله معماهای پیش روی سرمایه گذاران بورس در این روزهاست.

ورود بورس به فاز استراحت طبیعی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی احمدی با اشاره به رشد 30 درصدی شاخص و بازدهی بازار سهام در ماههای پایانی سال گذشته و پس از انتشار خبر رسیدن به توافق و اجرای برجام گفت: تشکیل صف های فروش در نمادهایی از جمله خودرویی ها که در این مدت رشد چشمگیری داشته اند در سال جدید نشان وجود هیجان در بازار بویژه در این نمادها دارد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس وقتی در بورس خودرویی ها موجب تاثیر بر کلیت بازار می شوند بسیار منطقی است که با منفی شدن و تشکیل صف فروش در این نمادها، کلیت بازار و شاخص منفی شود و افت بازار در هفته گذشته بیشتر به این دلیل است.

    وی اضافه کرد: در خصوص وجود هیجان و جو  روانی در بازار سرمایه کشور همین بس که این روزها قیمت جهانی نفت از روند متعادل و مثبتی برخوردار است و پیش بینی ها حکایت از افزایش قیمت جهانی نفت تا 50 دلار در آینده دارد و زمزمه کاهش عرضه توسط تولید کنندگان نفت و تصویب آن در هفته آینده نیز شنیده می شود و از سوی دیگر قیمت جهانی فلزات در حال حرکت به سمت روند مثبت و رو به رشد است؛ بنابراین در این شرایط نباید کلیت بازار تحت تاثیر روند منفی قرار بگیرد و افت کند.

    به گفته وی؛ فارغ از ناهماهنگی‌های موجود بین اعضای اوپک در صورت ادامه کاهش تولید فعلی نفت توسط آمریکا با توجه به نقش کلیدی این کشور در روند عرضه و تقاضا بازار جهانی طلای سیاه، انتظار می رود قیمت‌ نفت به عنوان یک مولفه تاثیرگذار بر اقتصاد و بازار سرمایه کشور با شیب ملایم در مسیر افزایشی حرکت کند.

    احمدی ورود بازار به فاز استراحتی پس از رشد قابل توجه ماههای گذشته را موضوعی طبیعی عنوان کرد و افزود: تصویب بودجه سال جاری و تصمیمات دولت برای تعیین نرخ ارز و نرخ سود بانکی و تسهیلات بانکی از جمله معماهای پیش روی سرمایه گذاران بورس در این روزهاست.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که تا دولت اقدام عملی برای حل مشکل رکود اقتصادی نکند نباید منتظر تحول بنیادی در بورس بود گفت: معمولا از بازار ساخت و ساز و مسکن به دلیل وابستگی با بسیاری از صنایع و مشاغل به عنوان پیشران اقتصادی یاد می شود، با این حال تاکیدات دولت و بانک مرکزی بر خروج بازار مسکن از رکود در سال جاری با دادن وام با بهره زیاد امکان پذیر نخواهد بود.

    وی در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر معاملات بازار سرمایه نیز تصریح کرد: کاهش نرخ سود بانکی به نفع بازار سرمایه است؛ چرا که با توجه به شرایط رکودی سایر بازارها پیش‌بینی می‌شود بورس یکی از گزینه‌های مورد نظر سرمایه گذاران برای ورود نقدینگی پس از کاهش نرخ سود بانکی باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که رشد چند ماه گذشته بازار سرمایه در پی انتشار خبر رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای بیشتر ناشی از منتشر شدن این خبر مثبت بوده است اذعان داشت: باید منتظر ماند و دید در ماههای پیش رو صنایع و بنگاههای مختلف تا چه اندازه از این اتفاق تاثیر مثبت می پذیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها