عصر خودرو

افزایش بیش از ۲۷ درصدی صادرات محصولات شیمیایی ژاپن

عصر بازار- ژاپن اعلام کرد که صادرات محصولات شیمیایی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی با بیش از ۲۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۹۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ین رسید.

افزایش بیش از ۲۷ درصدی صادرات محصولات شیمیایی ژاپن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از نیپنا، وزارت دارایی ژاپن در بیاینه ‎ای اعلام کرد در پی افزایش مجموع صادرات این کشور، صادرات محصولات شیمیایی در ماه سپتامبر سال 2021 میلادی با 27.4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 913 میلیارد و 400 میلیون ین رسید.

    بر اساس این بیانیه، مجموع صادرات ژاپن در ماه سپتامبر نسبت به دوره مشابه پارسال با 13 درصد افزایش به 6 تریلیون و 800 میلیارد ین رسید، در حالی که واردات این کشور با 38.6 درصد افزایش به 7 تریلیون و 500 میلیارد رسیده است.

    صادرات محصولات شیمیایی ارگانیک ژاپن در ماه سپتامبر نیز نسبت به مدت مشابه پارسال با 45.6 درصد افزایش همراه بود و رقم 174 میلیارد ین را ثبت کرد، حال آنکه صادرات مواد پلاستیکی با 23.8 درصد افزایش به 251 میلیارد ین رسید.

    صادرات مواد پلاستیکی ژاپن در ماه سپتامبر امسال از نظر حجم نیز با 0.1 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 502 هزار و 486 تن رسید.

    بنا بر این گزارش، مجموع صادرات ژاپن به چین، بزرگترین شریک تجاری این کشور، در ماه سپتامبر امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 10.3 درصد افزایش یافت، این در حالی است که صادرات ژاپن به آمریکا با افت 3.3 درصدی همراه بوده است و صادرات به منطقه آسه‌آن با 31.7 درصد افزابیش همراه شد.

    گفتنی است، ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان است.

    برچسب ها