عصر خودرو

ارزش ین ژاپن به پایین ترین سطح در ۴ سال گذشته رسید

عصر بازار- گزارش ها حاکی است کاهش ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا ادامه دارد و در مقطعی به حدود ۱۱۴.۵ ین در برابر یک دلار رسید.

ارزش ین ژاپن به پایین ترین سطح در ۴ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، افزایش شدید بهای نفت خام به نگرانی ها نسبت به تورم دامن زده است که پیامد آن افزایش نرخ های بهره دراز مدت در آمریکا است.

    گزارش می افزاید این امر سبب خرید دلار آمریکا و فروش ین شده و در نتیجه ارزش ین به پایین ترین سطح خود از نوامبر 2017 تاکنون رسیده است.

    همزمان وزارت دارایی ژاپن اعلام کرد صادرات این کشور در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته رشد داشت و برای هفتمین ماه متوالی افزایش را تجربه کرد اما ژاپن برای دومین ماه متوالی دچار کسری تجاری بود که نشان دهنده فشاری است که به دلیل افزایش قیمت نفت خام متحمل می شود.

    وزارت دارایی ژاپن اعلام کرد صادرات ماه گذشته به احتساب ین 13 درصد رشد داشته است.

    صادرات فولاد به کره جنوبی و صادرات نیمه هادی ها و قطعات الکترونیکی دیگر به چین افزایش داشت. اما صادرات خودرو به شدت افت کرد و کاهش 40.3 درصدی داشت.

    تولیدات خودروسازان به دلیل کمبود نیمه هادی ها و مشکلات تولید قطعات در جنوب شرقی آسیا همچنان کاهش داشت.

    از سوی دیگر میزان واردات نیز با 38.6 درصد افزایش، هشتمین ماه رشد متوالی را رقم زد. قیمت واردات نفت خام به احتساب ین حدود 65 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت که باعث افزایش شدید واردات در کل شد.

    برچسب ها