عصر خودرو

رسانه‌های هندی خبر دادند

پیش‌نویس متن توسعه بندر چابهار نهایی شد

سهم‌خواهی هند از میدان گاز فرزاد ب

عصر بازار- رسانه‌های هندی خبر دادند؛ پیش‌نویس متن توسعه بندر چابهار بین ایران، هند و افغانستان نهایی شد و به زودی به امضاء می‌‌رسد، وزیر امور خارجه هند هفته آینده برای مذاکره میزان سهم از میدان گاز «فرزاد ب» به ایران می‌آید.

پیش‌نویس متن توسعه بندر چابهار نهایی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هند و افغانستان توافق سه جانبه توسعه بندر چابهار در ایران به عنوان کریدور حمل و نقل بین‌المللی را آماده کردند.

    براساس گزارش ایندیا تایمز این متن توافق در جلسه بین سه کشور روز دوشنبه در دهلی نو برگزار و آماده شد. این توافق به زودی امضاء می‌شود.

    بعد از سال‌ها صحبت درباره این پروژه بلاخره سه کشور در حاشیه اجلاس غیر متعهدها در تهران در آگوست سال 2012 با گروه مشترک کاری برای توسعه چابهار توافق کرده بودند.

    توسعه بندر چابهار برای سه کشور به مفهوم برقراری ارتباط و باز شدن مسیر تجارت از طریق آسیای مرکزی و مستقل از پاکستان است.

    براساس این گزارش، وزیر امور خارجه هند سوشما سواراچ در هفته آینده برای برگزاری نشستی به ایران سفر می‌کند.  هند و ایران همچنین می‌خواهند توافق برای سهم هند از اجرای میدان نفتی فرزاد B در ایران را نیز مذاکره کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها