عصر خودرو

۲ دلیلی که قیمت نفت را امروز کاهش داد

عصر بازار- با وجود نشانه‌های ضعیف از توافق جدی طرح فریز نفتی در روز یکشنبه و همچنین پیش‌بینی اوپک از کاهش تقاضای جهانی قیمت نفت امروز به بشکه‌ای ۴۱ دلار رسید.

۲ دلیلی که قیمت نفت را امروز کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش یک دلار و 34 سنت مواجه شد و بخشی از افزایش روز گذشته خود را از دست داد، و بشکه‌ای 41 دلار و 20 سنت معامله شد.

    به گزارش رویترز بعد از اینکه اوپک نسبت به کاهش تقاضای جهانی نفت هشدار داد قیمت در بازار روند کاهشی خود را آغاز کرد از سویی  نوواک وزیر انرژی روسیه هم تعهد محکمی برای توافق نشست دوحه نداد تا این روند کاهشی تکمیل شود.

    نواک گفته است: در نشست روز یکشنبه احتمالاً توافق جدی به امضا نخواهد رسید و کشورهای تولیدکننده تعهد کمی در مقابله با مازاد عرضه در بازار خواهند داشت.

    نوواک وزیر انرژی روسیه همچنین گفته است: نشست آخر هفته موسوم به «فریز نفتی» که در دوحه برگزار می‌شود جزئیات چندانی نخواهد داشت.

    با کاهش احتمال توافق در اجرای فریز نفتی اکنون تحلیلگران پیش‌بینی خود را بر کاهش نفت آمریکا متمرکز کرده‌اند که بنا به اداره اطلاعات انرژی این کشور در جدیدترین آمار 90 هزار بشکه در روز در ماه مارس کاهش یافته است.

    آنها پیش‌بینی می‌کنند تا زمانی که قیمت نفت به 45 یا 50 دلار نرسیده است روند کاهشی تولید نفت در آمریکا ادامه خواهد یافت.

    تحلیلگران اکنون با ناامید شدن از نشست دوحه نگاه‌های خود را به کاهش نفت در آمریکا دوخته‌اند تا شاید بتواند قیمت این طلای سیاه را تا حدودی بالا بکشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها