عصر خودرو

اوپک پیش بینی خود از تقاضا برای نفت را کاهش داد

عصر بازار- سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۶ را کاهش داد.

اوپک پیش بینی خود از تقاضا برای نفت را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ضمن اشاره به افزایش مازاد عرضه در سال جاری نسبت به کاهش بیشتر تقاضا به دلیل نگرانی ها درباره آمریکای لاتین و چین هشدار داد.

    اوپک همچنین اعلام کرد، عربستان تولید خود را در ماه مارس ثابت نگه داشته که نشان می دهد ریاض درباره طرح فریز نفتی جدی است، اما عرضه کلی نفت این سازمان اندکی افزایش داشت.
    این گزارش حاکی است، تقاضای جهانی برای نفت امسال 1.20 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت، در حالی که این رقم 50 هزار بشکه کمتر از پیش بینی قبلی اوپک است.
    در گزارش اوپک همچنین به تاثیرات گرم تر شدن هوا و برداشته شدن یارانه مصرف سوخت در برخی کشورها اشاره شده است.
    اوپک می افزاید: «تحولات اقتصادی در آمریکای لاتین و چین مایه نگرانی هستند... به نظر می رسد که عوامل منفی فعلی از عوامل مثبت پیشی گرفته اند و در صورت تداوم این وضعیت، احتمالا موجب کاهش پیش بینی ها از رشد تقاضا خواهد شد.»
    نظرات کارشناسان اوپک در تضاد با اداره اطلاعات انرژی آمریکاست که روز سه شنبه پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت را اندکی افزایش داده بود.
    سومین گزارشی که فعالان بازار نفت آن را به دقت رصد می کنند، گزارش آژانس بین المللی انرژی است که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود.
    کاهش قابل توجه تقاضا می تواند تلاش های تولید کنندگان برای تقویت قیمت ها از طریق فریز تولید را با مشکل مواجه سازد. طرح فریز تولید که قرار است روز یکشنبه در دوحه مورد بحث قرار گیرد، موجب شده تا قیمت نفت از نزدیکی 27 دلار در ماه ژانویه به بالای 41 دلار در روزهای اخیر برسد.
    ایران به اوپک اعلام کرده که میزان تولید خود را به میزان 15 هزار بشکه در روز افزایش داده و به 3.40 میلیون بشکه رسانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها